Benzile reversibile din Floreşti, amânate! Primarul e "fiert"

Benzile reversibile din Floreşti, amânate! Primarul e
Primarul Horea Şulea, în dispută cu Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj: „Să-mi dea mie proiecţelul şi mă duc eu cu el la Bucureşti pentru avizare!"

Pe 7 noiembrie, în cadrul unei ședințe de lucru care a avut loc la Primăria Florești s-au stabilit ultimele detalii pentru introducerea sistemului unic în România de benzi reversibile în Florești, pe Drumul Naţional nr. 1/ Avram Iancu.

„Cei prezenți, reprezentanți ai DRDP, ai Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Cluj - șeful Serviciului Rutier, comisarul șef Lucian Traian Bob, ai Companiei de Transport Public, în frunte cu directorul Liviu Neag, alături de primarul comunei Florești, Horia Șulea, au stabilit ca în partea a doua a acestei luni să fie introdus ineditul sistem" informa, la acea vreme, Primăria Floreşti.

"Sunt dispus la efectuarea de cheltuieli pentru sistematizarea circulației. Primăria Florești este dispusă la implementarea totală a acestui sistem, care va duce la fluidizarea circulației pe segmentul aglomerat de pe DN 1 / Avram Iancu. Avem întregul sprijin al IPJ Cluj - Serviciul Rutier, dar, din păcate avem un sprijin timid din partea DRDP, administratorul drumului. Mi-aș dori să putem prelua acest sector de drum și să se ocupe de el administrația locală, pentru că asistăm la o oarecare tărăgănare a lucrărilor de întreținere și de modernizare a acestui drum",
spunea Șulea, în 7 noiembrie.

După 11 zile, situaţia nu a avansat deloc. ZIUA de CLUJ l-a întrebat pe primar de ce nu se fac paşi înainte în implementarea proiectului, în condiţiile în care ne aflăm în cea de-a doua jumătate a lunii noiembrie şi se anunţă răcirea vremii, ceea ce ar putea îngreuna lucrările.

„Noi suntem pregătiţi financiar să suportăm toate costurile, dar nu putem comanda panourile luminoase şi porţile cu afişaj electronic deoarece proiectul pentru amplasarea suporţilor trebuie să-l avizeze cei de la DRDP", a afirmat primarul Floreştiului.

Directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan, a declarat: „Proiectul e al Primăriei Floreşti, la mine nu a ajuns încă. Poate l-au trimis la Secţia Cluj a Drumurilor Naţionale, o să verific dimineaţă. Oricum, după ce ajunge la noi, îl trimitem spre avizare la Inspectoratul General al Poliţiei şi la Consiliul Tehnic al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), care se întrunesc în fiecare săptămână".

În replică, Şulea, a spus: „Nu e vorba de ditamai proiectul. E un proiecţel, noi ne-am făcut treaba. Să mi-l dea mie cei de la DRDP şi mă duc eu cu el la Bucureşti să obţin avizarea, să putem începe lucrările odată!".

În momentul în care va deveni operaţional, sistemul de benzi reversibile va începe imediat după sensul giratoriu din centrul comunei și va avea efect până spre zona unităților militare. Vor exista atât panouri informative, după fiecare intersecție, panouri luminoase și cu afișaj interschimbabil, porți cu afișaj electronic, pe console deasupra drumului. Panourile vor fi în jur de 20, iar porțile, probabil, șase la număr.

Primăria a venit cu această idee menită să îi ajute pe cei care pierd zeci de minute mergând bară la bară în fiecare dimineaţă, spre Cluj-Napoca, şi în fiecare după-amiază, la întoarcerea acasă.

Ideea a apărut în urma unei discuţii cu domnul Liviu Neag. Vrem să introducem o bandă alternativă, ca în marile metropole. Dimineaţa, între 06:30 şi 08:30, pe trei dintre cele patru benzi ale DN1 se va circula către Cluj-Napoca, iar după-amiaza, între 17:00 şi 19:30, se va circula pe trei benzi către Floreşti", a explicat primarul, în 28 octombrie. În afara acestor ore, pe DN1 se va circula normal, cu două benzi pe sens.

"Acolo, în zona dealerilor auto, avem absolută nevoie de un sens giratoriu în vederea realizării căruia ne chinuim să obținem acordul și implicarea DRDP. Agenții economici din zonă sunt dispuși să cedeze domeniului public teren, așa că nu înțeleg care este motivul pentru care noi tot eliberăm certificate de urbanism în acest sens, dar încă nu avem realizat un proiect, ce să mai spun de demararea proiectului.

Sensul giratoriu este necesar întrucât virajul la stânga de pe DN1, sensul de mers spre Gilău, va fi interzis cu excepția CTP. Este o măsură și preventivă, pentru că trecerea peste trei benzi va fi deosebit de periculoasă", a mai spus Șulea. El ar fi dorit ca acest sistem să fie implementat încă din 10 noiembrie, dar, după câte se pare, nu va fi gata nici în a doua jumătate a lunii noiembrie.

 

 

 

Comenteaza