"Cadou otrăvit" pentru Cluj: acum să vedeţi AMBUTEIAJE! "E o nebunie ce se întâmplă acolo"
- Scris de Ionel Lespuc
- 23 Iun 2016, 17:21
- Administraţie
- Ascultă știrea
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a scos la iveală cifrele uriaşe de trafic rutier culese pe şoseaua dintre Floreşti şi Cluj: 60.000 de maşini circulă zilnic între cele două localităţi, record naţional; cei care credeau că liderul naţional de trafic este sectorul din DN1 dintre Otopeni şi Bucureşti au primit o grea lovitură. Clujenii ştiu cum se circulă dimineaţa dinspre Floreşti, iar după-amiaza, invers: bară la bară, cu zeci de secunde în care maşinile staţionează, iar şoferii căpiază.
În curând, o altă intrare în oraş va arăta asemănător. Poate chiar mai rău. Şi e vorba tot despre accesul dintre Floreşti spre Cluj, în partea de nord a comunei. Pe strada Pădurii din Floreşti (care se continuă cu strada Donath, pe teritoriul municipiului), se construieşte în acest moment un cartier. Sunt 13 blocuri, câteva vile şi mai multe duplexuri; în total, peste 300 de locuinţe vor fi scoase la vânzare.
Momentan, doar două blocuri sunt date în folosinţă, dar până la primăvară totul va fi gata. Asta înseamnă, logic, că cel puţin 200 de maşini vor porni în fiecare dimineaţă, de anul viitor, spre cartierul Grigorescu. Problema este că nu prea au pe unde. Donath este, în acea zonă, o biată străduţă, extrem de îngustă; pe două porţiuni, nu încap două maşini în paralel, iar în rest pot să se evite mergând cu multă atenţie. Două microbuze, maşini de gunoi, camioane sau betoniere nu au ce căuta în acelaşi timp pe drumeagul din nord-vestul Clujului.
La Cluj se organiza anii trecuţi un concurs intitulat "Fugi cu Donath", de la numele ciobanului care a alergat, precum eroul de la Marathon, să anunţe că vin trupe cotropitoare. De anul viitor, concursul s-ar putea numi "Fugi de Donath", deoarece şoferii vor încerca să evite noua stradă cu ambuteiaje din oraş.
Primarul reales al Floreştiului, Horia Şulea, este conştient că noile blocuri ale comunei sale vor crea o dificultate pentru municipiul vecin.
„Este o situaţie moştenită; 90% dintre autorizaţiile de construire s-au dat prin 2007, de vechea administraţie. Obligaţia mea este să le asigur celor vor locui acolo accesul din Floreşti spre casele lor. Proiectul pentru asfaltarea străzii Pădurii este depus la Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, iar dosarul este în aşteptare", a declarat Şulea.
Dezvoltatorii spun că acesta este doar primul proiect. În apropiere ar urma să se ridice şi alte blocuri; deja terenurile au fost cumpărate de firme care plănuiesc să ridice alte blocuri.
„Într-adevăr, strada Donath nu va mai face faţă traficului din primăvara anului viitor. Dacă Primăria Floreşti va asfalta strada Pădurii va fi şi mai rău, întrucât spre Donath vor veni şi mulţi dintre cei care locuiesc în alte zone ale comunei. Iar acesta este numai primul proiect imobiliar din zonă, urmează şi altele.
Vreau să subliniez, însă, că, în 2007, când am cumpărat terenul, mai mulţi constructori ne-am asociat şi am comandat un proiect de asfaltare a străzii Donath, care pe atunci nu era modernizată. A fost un proiect foarte scump, care venea cu soluţii pentru lărgirea carosabilului. Prevedea două benzi pe sens şi era suficient de larg ca maşinile să poată trece fără probleme.
Primăria Cluj nu a ţinut cont de el; ni s-a promis doar că se va asfalta atunci când vom porni proiectul imobiliar. Strada s-a asfaltat, este adevărat, dar aşa cum se vede. Ne-am gândit şi să discutăm pentru introducerea transportului public în zonă, dar la cât de largă este strada nu încap deocamdată nici măcar microbuzele", a spus unul dintre dezvoltatorii din zonă, contactat de ZIUA de CLUJ.
Am discutat şi cu Mirela Mărincean, şefa Serviciului circulaţie din cadrul Primăriei Cluj-Napoca. „E o nebunie ce se întâmplă acolo. Nu am avut niciodată o discuţie cu cei de la Floreşti, nu au venit spre avizare la mine, ca să caut soluţii, pentru că blocurile nu sunt pe teritoriul municipiului. Nu avem ce să ne ascundem după deget: se construiesc pe teritoriul Floreştiului, dar locatarii vor veni cu maşinile la Cluj", a menţionat Mărincean.
Prin apropierea noilor construcţii ar urma să treacă şoseaua expres Gilău - Cluj, conţinută în proiectul aşa-numitei centuri metropolitane. Rămâne de văzut dacă între blocurile de pe strada Pădurii şi noul drum va exista vreo conexiune. Însă chiar dacă va exista, şoseaua se va construi cândva, în viitor, în timp ce blocurile se finalizează în prezent. Între cele două momente vor exista, din păcate, multe ambuteiaje pe străduţa Donath, din capătul Clujului.