Care sunt cauzele blocajelor de circulație din Cluj

Care sunt cauzele blocajelor de circulație din Cluj
Membrii Consiliului Civic Local au elaborat, în urma ultimei şedinţe avute, din data de 15 septembrie, o listă a principalelor cauze ale blocajelor de circulaţie din Cluj-Napoca.

O principală cauză a blocajelor zilnice de circulație din Cluj-Napoca este rezultată din coordonarea deficitară din partea administrației clujene a lucrărilor de infrastructură pornite concomitent în mai multe zone ale municipiului, consideră membrii organizaţiei Consiliul Civic Local (CCL) Cluj-Napoca.

Aceştia spun că reproșurile adresate primarului Emil Boc în cursul ședinţelor Consiliului Local (CL) din august și septembrie s-au concentrat pe ritmul lent al lucrărilor de infrastructură, pe blocajele frecvente în circulația mașinilor și a pietonilor, pe calitatea îndoielnică a lucrărilor executate și pe oportunitatea proiectului cu finanțare europeană în anul dedicat Capitalei Europene a Tineretului. În conturarea pozitiei specialiștilor CCL, după ultima reuniune au fost concluzionate câteva aprecieri.
 
Ei consideră că lucrările proiectate și executate în cadrul proiectului “Orașul comoară” sunt oportune și binevenite pentru căile de transport și rețeaua de utilități a orașului și răspund cerințelor exprimate de CCL, mai ales în ceea ce privește introducerea în subteran a rețelelor de cablu de telefonie fixă, de televiziune, de alimentare cu energie electrică dar și extinderea pistelor pentru biciclete, pentru pietoni şi pentru parcarea autoturismelor în afara tramei de circulație auto și pietonală.
 
Pe de altă parte, lucrările pe traseului liniei de tramvai din cartierul Mănăștur până la Bd. Muncii - Emerson trebuiau finalizate în cursul acestei veri, respectiv întregită fluența și viteza de transport pe întregul sector. Atacarea, concomitent în mai multe zone a orașului, a execuției lucrărilor pregătitoare și a celor de modernizare a fost bine gândită, însă nefinalizarea operativă în acelaşi timp cu deschiderea altor zone de lucrări a perturbat major viața orașului și a locuitorilor săi, un număr mare de activități comerciale au fost închise ori suspendate pe termen lung. 
 
Capacitatea de coordonare a tuturor constructorilor din partea primăriei (beneficiarul proiectului) s-a dovedit deficitară și în cele mai multe cazuri a eșuat (proiectele mari au nevoie de control ferm și riguros asupra constructorilor locali). Promisiunile primarului cu privire la termenele de încheiere a lucrărilor pe anumite porțiuni au devenit motive de nervozitate în rândul cetățenilor, întrucât  așteptările lor au rămas neonorate. Calitatea lucrărilor reieșită din datele proiectului este la nivelul standardelor europene, acoperirea cu resurse de finanțare este mai mult decât generoasă pentru că s-a fundamentat pe tarife competitive și complete.
 
„În acest context singurele explicaţii pe care le putem înțelege pentru întârzierile în executarea proiectului sunt legate de dificultățile în coordonarea de către beneficiar a șantierelor dar și tărăgănarea de către constructori a termenelor de executare și predare, întrucât le este dificil să tragă sumele bugetate și să justifice cu devize acoperitoare volumele de lucrări executate. 
 
Cum să putem înțelege altfel, dacă pe o distanță de 20-40 ml vedem zilnic cel puțin 10-12 muncitori care stau în coada uneltelor ori se foiesc pentru a trece timpul și a încasa banii? Cum să percepem reacțiile de revoltă și de tragere de timp a unor lucrători locali, contrariați că muncitorii veniti din alte țări sunt plătiți cu sume duble și triple? Dacă acestea sunt cauzele pentru care sunt revoltați clujenii, de ce în CL nu sunt discutate aspectele reale ale șantierelor din municipiu și nu sunt administrate măsurile firești?”,
susţin membrii CCL. 

Comenteaza