Cât mai aşteaptă proiectul benzii dedicate transportului în comun + Unde apar sensuri giratorii şi praguri de sol

Cât mai aşteaptă proiectul benzii dedicate transportului în comun + Unde apar sensuri giratorii şi praguri de sol
Banda dedicată transportului în comun va începe, pe axa est-vest, de la sensul giratoriu din Mărăşti şi se va opri, deocamdată, la intersecţia Moţilor cu Clinicilor.

Primăria a anunţat că intenţionează să introducă o bandă dedicată pentru mijloacele de transport în comun, pentru a spori viteza de deplasare cu autobuzele şi troleibuzele. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă întocmit anul trecut de specialişti britanici a prezentat un calcul al vitezei medii de deplasare cu vehiculele Companiei de Transport Public (CTP): aproximativ 15 kilometri pe oră. În acest condiţii, specialişti din primărie, CTP şi Poliţia Rutieră s-au întâlnit încă de anul trecut să analizeze felul în care trebuie realizată această bandă dedicată.

Nu s-a realizat o simulare din cauza şantierelor

S-au formulat propuneri, dar acestea rămân momentan la stadiul de literatură se sertar. „Am elaborat un plan de bătaie, dar care nu are deocamdată finalitate, nu a fost aprobat. Va fi supus dezbaterii în prima şedinţă a comisiei de circulaţie, care nu ştiu să vă spun când este, pentru că nu are o anumită ciclicitate. Probabil în martie sau aprilie. Acolo pot apărea alte păreri. Poate veni poliţia să ceară o simulare, iar culegerea de date durează. În 2015 nu puteam face o simulare, pentru că datele nu ar fi fost relevante, în condiţiile în care pe mai multe străzi se executau lucrări", a explicat Mirela Mărincean, şefa Serviciului de Siguranţa Circulaţiei din Primăria Cluj-Napoca.

Potrivit Mirelei Mărincean, traseul, de la est la vest, ar urma să fie Bulevardul 21 Decembrie - Piaţa Unirii, latura nordică - Memorandumului - Moţilor, până la intrarea pe strada Clinicilor. De la vest la est lucrurile sunt mai simple, pentru că - în bună parte - există deja o bandă dedicată mijloacelor de transport în comun.

Pe strada Moţilor, automobilele vor avea disponibile câte o bandă pe sens, iar pe Memorandumului, doar două dintre cele trei de pe sensul Piaţa Unirii-Primărie. Pe Bulevardul 21 Decembrie, segmentul dintre sensul giratoriu şi biserica Sf. Petru, rămân de asemenea două benzi, dar numai cu condiţia interzicerii parcării pe prima bandă.

Pe banda dedicată mijloacelor de transport în comun ar urma să poată circula şi bicicliştii, iar primarul Emil Boc a lansat chiar ideea ca taxiurile să poată folosi aceste benzi dedicate autobuzelor şi troleibuzelor.

Noi praguri de sol şi sensuri giratorii definitive

Mirela Mărincean a explicat că, de lunea viitoare, se va începe aplicarea de marcaje în oraş. Ea a precizat că este nevoie ca temperatura la sol să fie de cel puţin 10 grade Celsius şi că multe dintre acestea se vor realiza noaptea, pentru a nu fi afectată circulaţia rutieră.

„Vom face marcaje acolo unde s-au şters, dar şi altele noi, pentru a pune în practică decizii de anul trecut ale Comisiei de circulaţie", a spus angajata primăriei. Pe lângă treceri noi de pietoni, se vor construi şi marca două praguri de sol: unul pe strada Frunzişului, altul pe breteaua Căii Turzii, din sensul giratoriu de la intersecţia cu strada Observator, bretea care urmează să fie deschisă traficului. Acolo se va realiza şi o rigolă care să colecteze apa care ar urma să se scurgă de pe Calea Turzii pe strada Brăduţului; rigola este motivul pentru care breteaua nu a fost deschisă până acum.

În perioada care urmează vor apărea trei sensuri giratorii definitive în locul unora provizorii: în Piaţa 14 Iulie, lângă Hotel Napoca şi lângă blocul spray. Toate cele trei şi-au dovedit utilitatea, crede Mirela Mărincean.

Tot legat de marcaje, Mărincean crede că va trebui să frezeze o săgeată pusă temporar pe asfalt, pe timpul lucrărilor din oraş. Este vorba despre acel marcaj galben care permite virajul la stânga de pe Calea Mănăştur spre strada Berăriei, acoperit în urmă cu o lună, dar care a răsărit din nou de sub vopseaua neagră. Virajul la stânga este interzis şi de un semn de circulaţie postat acolo, dar care este ignorat de mai mulţi şoferi.

 

Comenteaza