Centura de sud a Floreştiului, încă la stadiu de proiect, deşi trebuia să fie gata demult. Primarul Şulea le dă ultimatum angajaţilor săi
- Scris de Mircea Tatar
- 25 Ian 2017, 16:08
- Administraţie
- Ascultă știrea
Primarul Horia Şulea a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, că le-a dat un ultimatum angajaţilor de la Biroul de achiziţii publice al Primăriei Floreşti, ca până la data de 3 aprilie să fie rezolvate toate formalităţile necesare şi să înceapă lucrările propriu-zise la centura de sud.
Executantul lucrării, firma Diferit, a primit ordinul de începere a lucrărilor încă din mai 2016 şi aşteaptă clarificarea problemelor cu exproprierile şi cu autorizaţia de construire pentru a începe efectiv lucrul.
Termenul de realizare a drumului de legătură sud a Floreştiului cu Cluj-Napoca este de şase luni de la data începerii lucrărilor. Această lucrare are asigurată finanţarea printr-o linie de credit de 47 de milioane de lei de la CEC Bank, contractată de administraţia comunei Floreşti anul trecut.
Deocamdată miile de şoferi care circulă zilnic între Floreşti şi Cluj au la dispoziţie ca alternativă centura de nord a comunei, asfaltată anul trecut, dar destul de îngustă. La intrarea în Cluj se merge pe str. Donath, unde pe anumite porţiuni se circulă doar pe o bandă şi nu pot trece simultan două maşini în sensuri diferite şi unde nici nu sunt trotuare.
Din această cauză şi acest drum se aglomerează în orele de vârf, dimineaţă şi după-amiază. Reprezentanţii primăriei vorbesc despre acest proiect încă din 2013, iar drumul ar fi trebuit să fie deja gata încă din 2015. Primarul Floreştiului a motivat întârzierea în demararea proiectului prin birocraţia excesivă în obţinerea aprobărilor şi prin lipsa sprijinului financiar guvernamental.
Cum va arăta varianta sud Floreşti - Cluj-Napoca
Drumul, care va porni din strada Tăuţiului din Floreşti şi va face joncţiunea în Cluj-Napoca cu drumul Sfântul Ioan, va avea o lungime de 2,6 km - firul principal, la care se adaugă încă 2 km de bretele. Şoseaua de ocolire va avea 11 podeţe şi două poduri, două giraţii şi trei intersecţii.
Vor fi incluse şi două bretele de legătură cu DN1, una în zona Metro şi alta în zona Vivo (Polus).
Carosabilul va fi de 2x3,5 m, pe o parte trotuarul va fi de 1,5 m, iar pe cealaltă parte va fi inclusă şi o pistă de biciclete, lăţimea ansamblului trotuar-pistă de biciclete fiind de 2 m.