Centura metropolitană a Clujului a devenit prioritate naţională

Centura metropolitană a Clujului a devenit prioritate naţională
Primarul Emil Boc a anunţat, la întâlnirea cu reprezentanţii Comisiei de transport şi turism din cadrul Parlamentului European, că realizarea centurii metropolitane a devenit o prioritate naţională.

Chiar în timpul întâlnirii, Boc a primit un document de la Ministerul Transporturilor, în care se confirmă faptul că drumul Gilău - Dezmir este inclus în Masterplanul General de Transport şi că va fi finanţat cu sprijinul Guvernului României.

"Secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor Marcel Boloş mi-a confirmat că centura metropolitană va fi inclusă în masterplan şi va fi finanţată din fondul de coeziune, în prima etapă de finanţare", a declarat primarul.

Suma pe care ar uma să o atragă Clujul pentru acest proiect este de 153 de milioane de euro. Centura ar urma sa coste, potrivit opiniilor exprimate în întâlnirea de la primărie, circa 200 de milioane de euro. Sunt 38 km, iar preţul estimat pe kilometru este de 5-7 milioane de euro. Proiectul ar trebui să fie încheiat până în 2023, potrivit informaţiilor ZIUA de CLUJ.

"Prezenţa dumneavoastră aici a fost decisivă", le-a spus Boc oaspeţilor de la Parlamentul European.

La începutul lunii martie, Boc a avut o întâlnire cu premierul Dacian Cioloş, aflat într-o vizită la Cluj-Napoca, în cadrul căreia i-a cerut sprijin pentru urgentarea proiectului Centurii Metropolitane a Clujului pe axa Sud.

El a afirmat la momentul respectiv că realizarea proiectului în cel mai scurt timp este vitală pentru rezolvarea aglomeraţiei dintre Cluj-Napoca şi Floreşti şi pentru dezvoltarea viitoare a oraşului şi că a obţinut promisiunea premierului că le va susţine. Şeful administraţiei municipiului a precizat că primăria ar urma să se ocupe de realizarea bretelelor de legătură a acestei centuri cu oraşul, cu cartierele Zorilor şi Mănăştur.

De asemenea, edilul a invitat la Cluj o comisie a Parlamentului European, pentru a discuta despre drumul care ar urma să lege Gilău de Dezmir, prin sudul cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni şi Someşeni.

Punctul de plecare al centurii este nodul de la Gilău al Autostrăzii Transilvania, după care drumul ar urma să vină în paralel cu Drumul Național nr. 1, prin Floreşti, să iasă la sensul giratoriu de la complexul comercial Cora, să traverseze pe un pod DN1, să urmeze traseul strada Bucium - Făget, să se intersecteze cu drumul spre Turda, să ocolească zona Bună Ziua, să treacă prin spatele magazinului Selgros şi să ajungă, într-un final, la nodul de la Dezmir al centurii Apahida-Vâlcele.

Edilul municipiului estimează că o parte din proiect ar putea fi finalizată până în 2020. „Acesta este un termen realist. Totul depinde de finanţarea de la guvern. Nu exclud ca părţi din centură să fie circulabile şi înainte de 2020", a spus Boc.

Comenteaza