Centura Metropolitană și Drumul Expres A3 - Tureni, în pericol?! Guvernul a fost zgârcit cu cele două mari proiecte ale Clujului

Centura Metropolitană și Drumul Expres A3 - Tureni, în pericol?! Guvernul a fost zgârcit cu cele două mari proiecte ale Clujului
| Foto: CNAIR

Potrivit alocărilor bugetare din 2024 pentru cele două proiecte de infrastructură ale Clujului, Centura Metropolitană nu are alocată nicio sumă pentru anul viitor, iar pentru Dx A3 Tureni s-au alocat mai puțin de 10% din fondurile necesare.

Deputatul Viorel Băltărețu avertizează că guvernul lasă Clujul fără bani pentru lucrările la centură și cu o finanțare infimă drumul expres A3 Tureni.

La A3 Tureni, avem un antreprenor mobilizat exemplar pe șantier care vrea să termine până la final de 2024 acest drum. Și poate face asta. Și guvernul ce zice? Hai să îi dăm 72 milioane de lei din cei 787 milioane cât are contractul pentru a fi finalizat. Și asta,  după ani de întârzieri! În ce privește centura metropolitană, pur și simplu nu sunt alocate niciun fel de fonduri. Nici măcar pentru primul tronson, adică extinderea la trei benzi a DN1, de la viitorul spital regional până la nodul N. Vă amintesc că acest tronson a fost scos la licitație și atribuit și avem un termen de execuție de 20 luni!”, a afirmat Băltărețu.

Deocamdată este vorba doar de o propunere a ministerului Transporturilor, iar lucrurile se mai pot schimba. Documentul sinteză privind politicile și programele bugetare pe termen mediu ale ordonatorilor principali de credite pentru anul 2024 și perspectiva 2025-2027 poate fi consultat AICI.

Centura Metropolitană a Clujului

SC Viarom Construct SRL, în asociere cu SC Electrogrup SA a câștigat licitația pentru primul tronson al centurii. Valoarea de licitație a fost de 102 milioane lei, valoarea adjudecată de 94 de milioane de lei. Termenul de execuție este de 14 luni, plus 6 luni de proiectare. Au fost 6 ofertanți la această licitație.

O asocierea a depus oferte pentru realizarea Centurii Metropolitane a Clujului, tronsonul 2, contract în valoare de 3.525.487.694,39 lei fără TVA, A fost depusă o oferta din partea Asocierii CON-A OPERATIONS, DIMEX 2000, HYDROSTROY AD, CONCELEX si Automagistral-Pivden.

Centura Metropolitană Cluj-Napoca va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.

Drumului expres Tureni - Autostrada Transilvania

Contractul pentru DEx 4, șoseaua de 5 km dintre Tureni și Autostrada Transilvania, care se ridică la 562 de milioane de lei, fără TVA, a fost câștigat de asocierea Dimex-2000 Company (Leader), Obras Publicas Y Ragadios, OPR Asfalt, Autotehnorom, Con-A Operations.

Drumul va include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi cel de la kilometrul 4, peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri, din care tablierul are 246 metri.

Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. A doua structură ca lungime este un pasaj peste Drumul Județean 103 Z, pod de încrucișare cu o lungime de 158 metri.

Comenteaza