Clujenii vin la primărie după asfalt
- Scris de Luminita Silea
- 21 Mar 2014, 18:32
- Administraţie
- Ascultă știrea
Str. Arţarului este situată, după cum au explicat cetăţenii, în zona fostului hotel Athos din Bună Ziua şi are în jur de 1 km. „Vrem şi noi să avem asfalt", au intervenit cetăţenii la şedinţa ordinară a Consiliului Local (CL). Aceştia au discutat şi personal cu primarul Emil Boc şi i-au expus situaţia, arătându-i imagini din care reieşea faptul că artera era într-o stare jalnică.
„O parte este în domeniul public şi pe această porţiune putem interveni. Mai există o serie de lucrări pe care Compania de Apă Someș le execută în zonă la reţeaua de canalizare. Avem informaţii că aceste lucrări se vor finaliza în luna iunie. Sub rezerva că acestea se vor încheia la timp, din toamnă putem intra şi noi cu lucrări de asfaltare a gropilor", a menţionat Boc.
Cetăţenii prezenţi la şedinţă i-au cerut să verifice situaţia juridică a străzii, menţionând că partea la care acesta face referire ca domeniu privat aparţine unei asociaţii care nu mai există. „Vom verifica situaţia, vă promitem", a adăugat Boc.
Cererea cetăţenilor de pe Arţarului a adus din nou în discuţie situaţia străzilor private din oraş. Consilierul PNL Ovidiu Florian a cerut edilului de Cluj să tranşeze problema, mai ales că există foarte multe artere unde deja s-a construit şi unde mai există câte o parcelă pe care primăria refuză să dea autorizaţii de construire pe motiv că strada nu este asfaltată.
„Nu putem să preluăm străzi pe care investitorii s-au angajat prin documentanţii să le asfalteze. Ei încasează bani pe apartamente şi pleacă în Maldive, iar noi rămânem să ne ocupăm de ceea ce s-au angajat ei. Dacă o predau la calitatea datată, atunci, nicio problemă, o preluăm şi o întreţinem. Altfel nu putem cheltui bani publici pe artere care nu sunt domeniu public", a menţionat primarul.
În schimb, Irimie Popa (PSD) a subliniat că problemele din oraş pornesc de la o hotărâre prin care CL a reglementat condiţiile de preluare a arterelor private din oraş, acestea neţinând cont de realităţile din Cluj-Napoca. Mai ales că, după ce a dat decizia acum câţiva ani, administraţia locală nu a reuşit să preia nici măcar o singură stradă privată.