Video Autostrada Transilvania: Se asfaltează viaductul de aproape 2 km, pe deasupra unui lac de acumulare. „Moment istoric! România se face bine”
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 12:55
- Economie
- Ascultă știrea
A început asfaltarea pe al doilea cel mai lung viaduct din Europa care se construieşte pe Autostrada Transilvania.
Șoferii vor putea străbate, în curând, un lac de acumulare de aproape 2 kilometri. Viaductul de pe Autostrada Transilvania A3, face parte din ultima bucată din autostradă, la care se lucrează în ritm alert, după o pauză de 12 ani. La Suplacu de Barcau - Chiribiș constructor este Erbașu Construcții. Viaductul de lângă Oradea a fost început încă din anul 2008, are o lungime de 1,8 kilometri şi şerpuieşte pe suprafaţa lacului de acumulare de lângă Suplacu de Barcău. Acesta este gata în proporție de 85%, spune constructorul.
Un video postat recent pe YouTube arată că a început asfaltarea viaductului.
Cei care au urmărit video-ul au felicitat constructorul pentru munca depusă și au menționat că trecerea peste lac ar putea fi chiar și o atracție turistică.
„După 20 de ani, în sfârșit vedem negru în fața ochilor!”
„Mult succes Erbașu. Spor la treabă. Să sperăm că în vara anului viitor vom putea circula și pe acest lot de autostradă. Cu multă muncă și perseverență se poate și la noi să facem ceva trainic pt generațiile viitoare”
„Asfalt pe viaduct, moment istoric!! România se face bine!”
„Excepțional. O autostradă absolut necesară, dar această trecere peste lac poate fi și o atracție turistică”
Compania Construcții Erbașu a fost desemnată câștigătorul licitației, pentru investiția cu termene de șase luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. În ianuarie 2025, după 12 ani de la suspendarea proiectului, utilajele au revenit pe șantier, iar în 2026, tronsonul ar putea fi deschis.
Suplacu de Barcău, o comună cu circa 4.000 locuitori din județul Bihor, a fost cunoscută în ultimul secol pentru minele de cărbune din zonă și, mai ales, pentru sondele și rafinăria petrolieră înființată aici în anii ‘60.











