Cum dezgheaţă Carpatair avioanele în Cluj: cu mătura!

Cum dezgheaţă Carpatair avioanele în Cluj: cu mătura!
Avionul Carpatair nu a fost lăsat ieri să plece de pe aeroportul clujean, într-o cursă de Timişoara, pentru că nu avea efectuată operaţiunea de degivrare a aeronavei şi pentru că astfel punea în pericol viaţa celor 40 de pasageri de la bord.

Piloţii au încercat să dezgheţe avionul cu o mătură, ca să economisească cei 700 de euro necesari acestei operaţiuni. Ulterior, conducerea companiei l-a învinovăţit pe directorul aeroportului, David Ciceo, că ar sabota activitatea Carpatair, şi că, de fapt, procedura de degivrare nu era necesară. Compania a anunţat că îşi retrage baza operaţională de la Cluj, exprimându-şi totodată nemulţumirea că nu a beneficiat de ajutoare de stat, aşa cum ar fi beneficiat o companie concurentă.

Aeroportul Cluj a intrat într-o reală dispută cu conducerea companiei Carpatair, a cărei navă nu a fost lăsată ieri să plece de la sol pentru că piloţii au refuzat să efectueze procedura de degivrare. "Piloţii au încercat să înlăture gheaţa de pe fuzelaj şi aripi cu mătura. Ar fi fost ridicol să le permitem celor de la Carpatair să pună în pericol viaţa celor peste 40 de pasageri. Nu există nicăieri în aviaţia civilă operaţiunea «mătură» într-un astfel de proces. Din cauza unui astfel de incident, în 1997 la Verona s-a întâmplat o tragedie, după ce o cursă Banat Air s-a prăbuşit şi 50 de oameni au murit. A fost vina autorităţilor aeroportuare, care nu au intervenit atunci. Noi nu vom perimite nici unei companii să se comporte astfel", a afirmat directorul aeroportului clujean, David Ciceo.

Acesta a explicat că pentru operaţiunea de degivrare compania ar fi trebuit să achite 700 de euro. "Există un lichid special care se aplică pentru această manevră de dezgheţ, iar costurile ajung la această sumă", a spus Ciceo. Carpatair a renunţat să plătească şi a întârziat cursa cu două ore, aşteptând ca soarele să dezgheţe aeronava. Ulterior, Carapatir a transmis un comunicat în care a precizat că directorul David Ciceo ar hărţui compania din pricina unui diferend mai vechi. "Procesul de degivrare ţine strict de decizia comandantului navei (...) În această dimineaţă, vremea pe aeroportul Cluj a fost cu cer senin şi temperaturi pozitive, iar aplicarea procedurii de degivrare nu a fost necesară", se arată în comunicatul Carpatair, în care directorul David Ciceo a mai fost acuzat că prin declaraţiile defăimătoare ar fi creat companiei un real prejudiciu de imagine. "Eu pot să demonstrez că iniţial directorul companiei a solicitat operaţiunea de degivrare, apoi când piloţii au fost informaţi cât trebuie să plătească, au refuzat să o facă. Deci, ştiu şi ei că este necesar să dezgheţe aeronava şi că nu pot decola cu ea aşa îngheţată", spune Ciceo.

Din comunicatul Carpatair reiese însă că reprezentanţii companiei au un diferend mai vechi cu reprezentanţii aeroportului clujean. Acelaşi comunicat mai arată că reprezentanţii Carpatair au decis să-şi mute baza operaţională de la Cluj şi să lase fără loc de muncă circa 20 de oameni. "Mie îmi pare rău că cei de la Carpatair pleacă de pe aeroportul nostru, însă este absolut regretabil că folosesc ca pretext incidentul de ieri. Pentru că ei au luat decizia de a pleca încă de acum vreo trei săptămâni şi asta o pot dovedi prin informările lor oficiale, în care spun foarte clar că situaţia financiară nu le mai permite să rămână în spaţiile noastre, pentru că aveau două spaţii închiriate. Înţeleg, deci, că nu au bani, dar nu putem accepta să opereze oricum şi să pună în pericol viaţa pasagerilor", a spus Ciceo. El a mai precizat că va face plângere la Autoritatea Aeronautică Civilă Română pentru a semnala comportamentul Carpatair.

 

 

Comenteaza