Şeful CNADNR, în vizită pe şantierele autostrăzilor Gilău - Nădăşelu şi Sebeş - Turda. Ce a constatat

Şeful CNADNR, în vizită pe şantierele autostrăzilor Gilău - Nădăşelu şi Sebeş - Turda. Ce a constatat
Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Cătălin Homor, a efectuat, împreună cu o echipă de specialişti din cadrul companiei, o vizită pe şantierele din Transilvania.

Printre obiectivele verificate se numără lotul 3 din autostrada Orăştie - Sibiu, tronsonul Gilău - Nădăşelu, respectiv loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş - Turda. Şeful CNADNR a specificat care este stadiul de finalizare a lucrărilor pe aceste tronsoane şi a precizat care sunt principalele impedimente care încetinesc construcţia lor.

Astfel, Homor a afirmat că autostrada Gilău - Nădăşelu este terminată în proporţie de 50%, însă lucrările sunt blocate din cauza unor defrişări, în timp ce în cazul ambelor loturi ale autostrăzii Sebeş-Turda vizitate stadiul lucrărilor este de 40%. 

"Am fost şi pe şantierul autostrăzii Gilău - Nădăşelu. Acest tronson este realizat în proporţie de peste 50% la nivel de corp de autostradă, iar pasajele sunt în diferite faze de execuţie. O problemă care întârzie finalizarea tronsonului de autostradă este defrişarea unei suprafeţe de pădure. Am parcurs întreg lot 4 din autostrada Sebeş - Turda, cu o lungime de 18 km, care are un procent de realizare de peste 40%. În ceea ce priveşte lotul 3 din autostrada Sebeş - Turda, cu o lungime de 12 km, unde sunt foarte multe lucrări de artă, stadiul lucrărilor este de 40%", a declarat şeful CNADNR.

Homor o anunţat, totodată, că licitațiile pentru expertiza întregului lot 3 din Autostrada Orăștie - Sibiu și pentru refacerea zonei afectate vor fi demarate până la finele lunii februarie.

Şeful CNADNR a mai precizat că, deşi a fost informat cu privire la situaţiile existente, şi-a dorit să vadă cu proprii săi ochi cum evoluează lucrările. De asemenea, el a specificat că le-a cerut constructorilor să ţină o legătură cât mai strânsă cu instituţia pe care o conduce, în vederea rezolvării problemelor şi a deblocării şantierelor. Pe de altă parte, le-a solicitat şi subordonaţilor săi să urmărească mai îndeaproape evoluţia lucrărilor. 

"În continuare le solicit colegilor mei de la tehnic, calitate, implementare, direcţii regionale,
tuturor celor implicaţi, cu responsabilităţi, să urmărească derularea proiectelor astfel încât să nu ne mai trezim cu probleme nerezolvate, cu întârzieri. Şi chiar le-am impus să urmărească
evoluţia lucrărilor din şantier şi mai puţin din birou, pentru că vreau să recuperăm aceste proiecte, să le aducem la zi şi să răspundem aşteptărilor cu privire la infrastructura rutieră",
a mai declarat Homor. 

Totodată, directorul CNADNR a amintit de cele două hotărâri de Guvern adoptate miercuri, privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată aflate pe o secţiune a Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, respectiv pe secțiunea 2A Ogra-Câmpia Turzii.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) are prevăzute pentru 2016 cheltuieli pentru investiții de 2,25 miliarde de lei și un profit contabil de circa 71,9 milioane de lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri și cheltuieli publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Comenteaza