Video În ce stadiu sunt lucrările la tronsonul unu al Centurii Metropolitane. Primarul din Florești: „Punem ultimele detalii la punct”

În ce stadiu sunt lucrările la tronsonul unu al Centurii Metropolitane. Primarul din Florești: „Punem ultimele detalii la punct”

Lucrările la primul tronson al Centurii Metropolitane au debutat în luna mai a anului trecut și trebuie finalizate până la final de 2025. Atunci se vor realiza, pe strada Moților și Calea Mănăștur, benzi dedicate mijloacelor de transport în comun.

Primarul comunei Florești, Bogdan Pivariu, a vorbit, la ZIUA LIVE, despre stadiul lucrărilor la primul tronson al Centurii Metropolitane.

Se lucrează bine. În momentul de față chiar avem discuții pentru a pune ultimele detalii la punct în tot ceea ce privește acele lucrări aferente lărgirii Drumului Național 1 cu încă o bandă în plus pe sens, plus piste de biciclete și trotuare. Este o lucrare care, sper eu, să fie gata anul acesta și să deservească comunitatea noastră pentru că înseamnă foarte mult acea lărgire și favorizarea mijloacelor de transport în comun. De asemenea, și noi avem proiecte care sunt complementare cu această bandă care prioritizează autobuzele. Va fi încă un pas spre o nouă îmbunătățire a transportului public în comun”, a declarat, la ZIUA LIVE, edilul celei mai mari comune din țară.

SC Viarom Construct SRL, în asociere cu SC Electrogrup SA a câștigat licitația pentru primul tronson al centurii, la valoarea de peste 92 de milioane de lei, fără TVA (18.4 milioane euro).Termenul de execuție este de 14 luni, plus 6 luni de proiectare.

Lucrările se vor derula de la  km 481+500 (Nod N) la km 483+655 (SRU Florești) cu extinderea la 3 benzi pe sens, din care una cu lățimea de 3,25 metri destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale de intervenție (salvare, pompieri, poliție) și două benzi cu lățimea de 3 metri, fiecare destinate autovehiculelor pentru fiecare sens de mers.

Pe partea dreaptă a drumului (direcție spre Florești) s-a prevazut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri (adiacent Limitei muzeului Apei al Companiei de Apă Someș Cluj), de la km 480+500 până la km 483+625. Întreaga partea dreaptă a drumului rămâne mărginită de gardul care împrejmuiește această zonă restricție sanitară severă, atfel că  nu se vor prevedea trotuare decât în zona stațiilor de transport în comun.

Pe partea stângă a drumului (direcția spre Florești) s-a prevăzut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 până la km 482+665, iar în continuare, de la km 482+665 la km 483+655, o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50 metri. Paralel cu pista de bicicliști s-au prevăzut pe partea stângă a drumului trotuare cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 la km 482+593 și, în continuare, s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul tronsonului.

Atât trotuarele, cât și pistele de biciclete trebuie continuate în amble sensuri de proiectele complementare în sarcină Primăriei Cluj-Napoca și Primăriei Florești.

Prin proiect urmează să fie construit și un pasaj subteran de traversare a DN1/E60, pentru pietoni și bicicliști, în zona Metro (stația pentru autobuze de pe partea dreaptă de la km 482+400), pasaj prevăzut cu rampe de acces. Acesta urmează să aibă o lățime de circa 5 metri (3,5 metri pentru pista de biciclete și 1,5 metri, trotuar pentru pietoni) și o înălțime de circa 2,75 metri.

Pentru accesul la Spitalul Regional de Urgență (SRU) se va amenaja o intersecție denivelată inferioară cu sens giratoriu cu trei ramuri (asemănătoare cu cea de intrare la mall-ul Vivo), supratraversata de podul de Încrucișare de la km 483+317, cu doua benzi pe sens. Sensul giratoriu va avea lătimea caii inelare de 7 metri și raza interioară a girației de 13m.

Vezi în ce stadiu este licitația pentru tronsonul II al Centurii Metropolitane.

Comenteaza