Video Încă un acord pentru TREN METROPOLITAN. Va avea 23 de stații, 9 trenuri, 8 parcări, 4 pasaje subterane / Încă două ședințe până la lansarea licitației

Încă un acord pentru TREN METROPOLITAN. Va avea 23 de stații, 9 trenuri, 8 parcări, 4 pasaje subterane / Încă două ședințe până la lansarea licitației

Consilierii locali au aprobat încheierea Acordului de asociere privind realizarea în parteneriat a procedurilor de achiziție publică necesare implementării proiectului „Tren Metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida” – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții, COMPONENTA 2. TREN METROPOLITAN Cluj”. Proiect din inițiativa primarului. Comisia I, Comisia II și Comisia VI. Urmează încă două ședințe de Consiliu Local pentru acest proiect, în ultima urmând să fie aprobați indicatorii tehnico-economici. 

După ce primarii de pe traseul trenului metropolitan și Consiliul Județean și-au asumat realizarea studiilor, acum administrațiile din Cluj-Napoca, Baciu, Apahida, Jucu, Bonțida, Gârbău își asumă să realizeze în comun procedura de licitație pentru implementarea proiectului. 

Liderul de asociere va fi Municipiul Cluj-Napoca, iar acest proiect face parte dintr-un plan mai amplu de dezvoltare a mobilității în zona metropolitană Cluj. „Acest acord de asociere este esențial pentru implementarea proiectului Tren Metropolitan, un proiect care va oferi o alternativă modernă și eficientă de transport pentru locuitorii din zonele adiacente Clujului”, se arată în documentație. Urmează ca acest acord să fie asumat nu doar de către Consiliul Local Cluj-Napoca, dar și în celelalte consilii locale implicate: Apahida, Jucu, Bonțida, Baciu și Gârbău.

Proiectul Tren Metropolitan Cluj constă în introducerea unui serviciu de transport public de călători de-a lungul infrastructurii existente de cale ferată, între Halta de mișcare Gârbău și Halta de mișcare Bonțida, cu 23 de puncte de îmbarcare-debarcare și presupune următoarele:

a) Modernizarea unui număr de cinci planuri integrate de dezvoltare (PID) existente, fără lucrări, în 10 PID-uri și crearea unui număr de opt PID-uri noi;
b) Realizarea infrastructurii rutiere și pietonale în Municipiul Cluj-Napoca;
c) Modernizarea trecerilor la nivel existente;
d) Achiziție de material rulant (șapte trenuri);
e) Achiziție serviciu de transport public de călători, conform Contractului de Servicii Publice.

Lungimea traseului de tren metropolitan va fi de 48,8 km și pe traseu vor fi 23 de stații și o remiză. Valoarea estimativă a proiectului, fără TVA, este de 858.649.273,72 lei, echivalentul a peste 170 de milioane de euro. În primăvara acestui an, Consiliul Județean Cluj anunța că va aloca 10 milioane de euro în 2025 pentru proiectul trenului metropolitan și se asocia cu municipiul Cluj-Napoca și cu alte comune învecinate pentru realizarea acestei investiții. 

Trenul metropolitan ar urma să circule de la Bonțida la Gârbău și va avea 23 de stații - Bonțida – Răscruci – Jucu de Jos – Jucu – Câmpenești – Apahida 3 – Apahida 2 – Apahida 1 – Dezmir – Cluj-Napoca, aeroport – Cluj-Napoca Est – Cluj-Napoca, IRA – Cluj-Napoca, str. Fabricii de Zahăr – Cluj-Napoca, Piața 1 Mai – gara Cluj-Napoca – Cluj-Napoca, Tetarom – Cluj-Napoca, Hoia – Baciu – Suceag – Rădaia – Mera – Nădășel – Gârbău. Pe acest traseu ar urma să circule 9 garnituri electrice, formate din câte 3 vagoane, la interval de 30 de minute. Capacitatea maximă a unui tren va fi 420 locuri, din care 310 pe scaune. Viteza de deplasare va atinge de 150km/h.

4 pasaje (cu 1 punct intermodal) și 8 parcări auto

Proiectul trenului metropolitan mai include 4 pasaje subterane pietonale, cel mai important fiind gândit la aeroport sub forma unui punct intermodal. De asemenea, pe traseu vor fi realizate 8 parcări auto - în stațiile Gârbău, Rădaia, Hoia, Apahida, Câmpenești, Jucu de Jos, Bonțida.

Viceprimarul Dan Tarcea a declarat că anul acesta se va depune cererea de finanțare europeană pentru acest obiectiv. 

Comenteaza