Întâlnire a prefectului județului Cluj cu secretarii primăriilor. Despre ce s-a discutat
- Scris de Anca Colibasanu
- 20 Mar 2025, 17:29
- Administraţie
- Ascultă știrea

Prefectul județului Cluj, Maria Forna, s-a întâlnit, joi, într-o ședință de lucru, cu secretarii primăriilor din județ, pentru a discuta despre problemele cu care se confruntă aceștia.
Secretarii sunt responsabili, conform legislației, de legalitatea Hotărârilor emise de Consiliile Locale și a Dispozițiilor primarilor.
Potrivit reprezentanților Prefecturii, în perioada următoare, vor avea loc o serie de ședințe tehnice tematice, începând cu analiza Fondului Funciar.
„Pe parcursul anului 2024, secretarii unităților administrativ-teritoriale au transmis un total de 39.777 de acte administrative emise sau adoptate de autoritățile publice locale din județul Cluj și Consiliul Județean Cluj, după cum urmează:
• Dispoziții ale primarilor: 30.640;
• Hotărâri ale Consiliilor Locale: 8.216;
• Dispoziții ale președintelui Consiliului Județean Cluj: 643;
• Hotărâri ale Consiliului Județean: 278.
În urma verificării actelor administrative din punct de vedere al legalității, au fost formulate proceduri prealabile pentru 50 de acte administrative (dintre care 36 vizează hotărâri ale consiliilor locale, iar 14 dispoziții emise de primari). Din acestea:
• 13 au fost revocate sau modificate, după formularea procedurii prealabile, restabilindu-se astfel starea de legalitate.
• Pentru 37 de acte administrative au fost inițiate acțiuni în instanța de contencios administrativ.
• Nu a existat niciun act administrativ atacat în contencios administrativ fără formularea procedurii prealabile.
• Nu sunt acte administrative în curs de reanalizare la autoritățile publice locale”, au transmis reprezentanții Prefecturii Cluj.