Video Foto Lecții de infrastructură dintr-un județ vecin Clujului: Pasaj suprateran aproape gata între 2 localități care au sub 10.000 de locuitori

Lecții de infrastructură dintr-un județ vecin Clujului: Pasaj suprateran aproape gata între 2 localități care au sub 10.000 de locuitori
Lecții de infrastructură dintr-un județ vecin Clujului: Pasaj suprateran aproape gata între 2 localități care au sub 10.000 de locuitori / Început cu
Lecții de infrastructură dintr-un județ vecin Clujului: Pasaj suprateran aproape gata între 2 localități care au sub 10.000 de locuitori / Început cu
Lecții de infrastructură dintr-un județ vecin Clujului: Pasaj suprateran aproape gata între 2 localități care au sub 10.000 de locuitori / Început cu

Un pasaj dintr-un județ vecin Clujului are stadiul lucrărilor de 75%, iar localitățile care le leagă au fiecare sub 10.000 de locuitori, spre deosebire de Florești peste 52.700 și Cluj-Napoca, peste 286.000.

75% este stadiul lucrărilor la Pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd. Conform recensământului efectuat în 2021, populația comunei Oșorhei se ridică la 8.536 de locuitori, iar cea a orașului Aleșd se ridică la 9.662 de locuitori.

Dacă ne raportăm la nevoia unui astfel de pasaj între comuna Florești care are peste 52.700 locuitori Cluj-Napoca, cu peste 286.598 locuitori, calculele arată clar că e musai să existe o astfel de lucrare. Deocamdată nu putem decât să aplaudăm vecinii din Bihor care s-au pus serios pe treabă. 

Potrivit contractului, lucrările Pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd ar trebui finalizate până în luna octombrie 2025. Lucrările la pasaj au început la 24 februarie 2025, scrie alesdonline.ro. Noul pasaj va avea o lungime totală de 402 metri și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație.

Până în prezent au fost finalizate lucrările de structură: forarea piloților, realizarea celor 4 pile intermediare, montarea celor 20 de grinzi, turnarea stratului de beton la nodurile de la grinzi, realizarea sistemului de hidroizolație și amenajarea rampelor de acces. În continuare se va lucra la suprastructură, la așternerea celor trei straturi de asfalt, amenajarea sensului giratoriu de sub pasaj, amenajarea drumurilor laterale și montarea sistemului de iluminat și a elementelor de siguranță.

Proiectul presupune, de asemenea, realizarea unei benzi suplimentare în mijlocul localității Oșorhei, la intersecție cu drumul județean 767E, care pleacă din centrul localității spre Copăcel. Banda suplimentară este pentru viraj la stânga, pentru cei care vin dinspre Aleșd. În plus, vor fi modernizate șase treceri de pietoni din interiorul localității. Acestea vor fi dotate cu iluminare inteligentă, astfel încât, la apropierea pietonilor, intensitatea luminii se va mări.

Pe perioada desfășurării lucrărilor, traficul rutier a fost deviat pe Centura Oșorhei și a fost realizată o bretea de legătură între DN1 și Centura Oșorhei. Porțiunea de drum de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd este cea mai aglomerată din județul Bihor, cu 24.000 de autovehicule zilnic.

Lucrările sunt executate de asocierea de firme Freyrom (Lider), Integrated Road Solutions S.R.L., Inginerie Drumuri și Poduri S.R.L. și Procons Group. Valoarea contractului pentru realizarea acestui proiect este de 28.236.923,35 lei, fără TVA. Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027, mai notează sursa citată.


sursa video - Facebook Mircea Mălan, Președinte al Consiliului Județean Bihor

Comenteaza