Linie dedicată de bus Florești - Mărăști. Boc: "Vor fi câteva puncte critice"

Linie dedicată de bus Florești -  Mărăști. Boc: "Vor fi câteva puncte critice"

Primăria Cluj-Napoca dorește introducerea unei linii dedicate de autobuz, pe intervale orare la început, din Florești până în Mărăști. Sunt luate în calcul și alte cartiere din oraș, precum Zorilor sau Grigorescu. 

“Vom pregăti, pentru a lansa în dezbatere publică, o propunere pentru a instituționaliza un transport public dedicat, cu linie dedicată, cel mai probabil pe intervale orare la început, din Florești până în Mărăști. De asemenea, vom lua și alte segmente din alte cartiere pentru prioritizarea transportului public pe anumite intervale orare. Poate fi în Zorilor, înclusiv pe Calea Turzii, poate fi în zonele din Grigorescu sau alte zone. Cei de la CTP îmi oferă exact câte autobuze circulă pe oră pe această rută, cât post să mărească frecvența pentru a fi non-stop în circulație autobuze pe aceste intervale orare, 07 – 10 dimineața, sau cât vor stabili ei, plus orele critice după masa. Vor fi câteva puncte critice, de conflict major, în zona Moților, și vedem care va fi soluția pe care o propun specialiștii", a declarat edilul Emil Boc, la un post de radio local. 

Prioritate pentru autobuze, dinspre Florești

Încă de la final de iulie 2019, primarul Clujului spunea că vrea să fluidizeze circulația mijloacelor de transport în comun dinspre Florești spre Cluj-Napoca. La acea vrema, declara că Comisia de Circulație a municipalității a înaintat o propunere privind locurile de parcare la bordură de pe Calea Florești, de pe sensul spre oraș.

"Pot să vă spun că lucrăm la intrara în Cluj-Napoca și avem o propunere de la Comisia de Circulație, pentru traficul dinspre Florești spre oraș, pentru a fluidiza transportul în comun. În principiu, este o propunere pe care eu o susțin. Așadar, venind dinspre Florești, parcările care acum sunt oblice și care, adesea, obturează o bandă de circulație, să fie longitudinale, niciuna nu este cu abonament. Măsura de fluidizare va funcționa fie permanent, fie pe intervale orare, vom vedea. Astfel, autobuzul poate să circule mai repede când vine spre oraș, pe Calea Florești. Studiem și cealaltă parte",explica Boc, la ZIUA LIVE. 

Dispar stâlpișorii de pe benzile dedicate autobuzelor

Primăria Cluj-Napoca a anunțat că vor dispărea stâlpișorii care delimitează benzile dedicate transportului în comun în oraș. Începând din această iarnă. "Va fi linie îngroșată, marcată cu culoare separată, inclusiv intrările, după modele europene", a spus Boc, la ZIUA LIVE. 

Benzile dedicate de autobuz, funcţionale de aprope trei ani 

Primăria Cluj-Napoca a implementat, în vara lui 2016, un proiect pilot în zona centrală a oraşului: o bandă dedicată mijloacelor de transport în comun, pe o lungime de circa 500 m, din Piaţa Cipariu înspre Regionala CFR. La final de august 2017 a fost inaugurată şi banda care pleacă de la Biserica Sf. Petru (Mărăşti) și ajunge până la Primărie (centru), cu o lungime de 1,6 km. În 2019, a fost introdusă banda dedicată în Gheorgheni, pe segmentul Interservisan - Piața Cipariu. În viitor, după lărgirea străzii Calea Mănăştur, banda de autobuz urmează să fie extinsă până spre ieşirea din oraş. 

Cum se va descongestiona traficul de pe "coloana vertebrală" a Clujului. Boc nu este de acord cu proiectanţii

Cel mai provocator proiect al municipalităţii a fost prezentat în faţa clujenilor, în mai 2019. Este vorba despre lărgirea străzilor Calea Moţilor – Calea Mănăştur, Uzinei şi Mărginaşă şi implementarea pe axa Est – Vest a benzilor dedicate mijloacelor de transport în comun. Primarul Emil Boc nu este însă de acord cu propunerile proiectanţilor. Mai multe detalii AICI

Comenteaza