News alert Metrou și tren metropolitan la Cluj. A fost lansată licitaţia de 10 milioane de euro

Metrou și tren metropolitan la Cluj. A fost lansată licitaţia de 10 milioane de euro

Primăria Cluj-Napoca a lansat licitaţia publică pentru studiul de prefezabilitate a metroului și studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan. Valoarea contractului este de 46,4 milioane de lei (9,75 milioane de euro). 

Contract de 10 milioane euro 

Ofertele pentru licitaţia publică privind "Servicii de elaborare studii de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida” - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții" pot fi depuse până la 1 iulie.

Conform anunţului de licitaţie postat pe Sistemul Informatic Colaborativ al Achizițiilor Publice (SICAP), criteriile de atribuire sunt cel mai bun raport calitate/ preţ. Durata contractului este de 27 de luni, iar finanţarea se face din fonduri bugetare. 

Câţi bani merg la metrou, câţi la trenul metropolitan 

Conform termenilor de referință din caietul de sarcini, serviciile realizate în cadrul contractului presupun următoarele activități principale: Pentru METROU: 1. elaborare SPF - finele lunii 5 / 2. PUZ- finele lunii 16 / 3. elaborare SF - finele lunii 26. Pentru TREN METROPOLITAN: 1. PUZ - sfârșitul lunii 12 / 2. elaborare SF -sfîrșitul lunii 14.

Valoarea estimată a serviciilor prestate este: Pentru METROU: elaborare SPF = 14.400.000 lei fara TVA / PUZ= 7.200.000 lei fără TVA / elaborare SF= 21.600.000 lei fără TVA. Pentru TREN METROPOLITAN: PUZ- 1.080.000 lei fără TVA elaborare SF = 2.160.000 lei fără TVA. Valoarea estimată totală a serviciilor este de 46.440.000 lei fără TVA.

Acord de asociere pentru realizarea metroului și a trenului metropolitan 

Primarii din Cluj-Napoca, Gilău, Florești, Baciu, Apahida, Jucu și Bonțida au semnat, săptămâna trecută, acordul de asociere privind realizarea în parteneriat a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului și evaluarea strategică adecvată pentru trenul metropolitan și metrou.

Tren metropolitan Nădășel  - Bonţida, Metrou Gilău - pod Ira. Unde vor fi staţiile

Proiectul de investiții va fi realizat în două etape:

În prima etapă va fi realizat trenul metropolitan pe infrastructura actuală. În această fază va fi implementat un sistem de transport rapid care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășelu și stația de la Bonțida, pe o lungime de 43 km.

Punctele de oprire actuale vor rămâne aceleași și se propune adăugarea unor noi stații de oprire în zonele: Baciu, Tetarom pe str. Tăietura Turcului și la podul IRA pe str. Aurel Vlaicu. Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/ case).

De asemenea, se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni și se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire.

Trasee Metrou - Tren Metropoliotan - Centură Metropolitană

În cea de a doua etapă va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmărește să deservească principalele puncte de interes pornind din Gilău până la podul Ira, pe o lungime de aproximativ 16 km.

Proiectul va avea două părți. În prima parte se va realiza legătura dintre comuna Florești și Podul IRA pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Florești - viitorul spital regional de urgență - centrul comercial Vivo - cartierul Mănăștur - centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/ Podul IRA.

Pentru zona din afara orașului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând a fi realizat în subteran. A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Florești și Gilău.

Până la implementarea celei de a doua etape, conectivitatea dintre Gilău și Florești va fi asigurată prin autobuze care vor deservi această zonă în vederea asigurării accesului oamenilor la metrou. De asemenea, va fi asigurată prin autobuze legătura dintre Gilău și Nădășelu pentru cei care doresc să folosească trenul metropolitan.

Comenteaza