Noi sectoare de drumuri județene propuse pentru finanţare europeană
- Scris de Ziua de Cluj
- 11 Iul 2017, 15:39
- Administraţie
- Ascultă știrea
Consiliul Județean Cluj a depus în vederea evaluării, prin intermediul sistemului electronic național MySMIS 2014, proiectul "Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională - Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Bistriței, prin modernizarea DJ 172A (km 33+000 - km 39+452), DJ 161G (km 0+000 la km 18+406) și DJ 161 (intersecția DN 16) - Gădălin - Bonțida - DN 1C (km 0+000 - km 16+933,100)".
Proiectul reabilitării acestor sectoare de drum județean reprezintă cel de-al treilea de acest gen ce se intenționează a fi implementat în cadrul programului strategic vizând modernizarea infrastructurii rutiere a Traseului Regional Transilvania de Nord după ce, în intervalul mai-iunie 2017, Consiliul Județean a depus spre finanțare proiectele vizând reabilitarea a altor 62 de km de drumuri județene, respectiv DJ 108K (limita Județ Bihor - Baraj Drăgan) și DJ 764B (Baraj Drăgan - intersecție DN1) - sectoare incluse în „Drumul Apusenilor" și DJ 109 - Răscruci - Borșa - Așchileu - limită jud. Sălaj - primul sector de drum județean cuprins în Drumul Bistriței.
„Îmbucurător e faptul că înaintăm rapid spre obținerea finanțării europene pentru întregul traseu al Drumului Bistriței din județul Cluj, în lungime de aproximativ 83 de km. În mod evident, marele avantaj al finanțării nerambursabile a acestui traseu este că ne va permite să economisim sume importante de bani din bugetul județului, sume pe care le vom direcționa spre reabilitarea și modernizarea unor noi drumuri județene ", a declarat Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea gradului de accesibilitate a zonei rurale din partea de est a județului Cluj, traversată de către „Drumul Bistriței", prin creșterea portanței, a vitezei și a siguranței rutiere a sectoarelor de drum DJ 172A, DJ 161G și DJ 161, intensificarea legăturilor de cooperare economică având în vedere proximitatea rețelei de transport TEN-T, reducerea consumului de carburant și, implicit, a noxelor rezultate, respectiv facilitarea accesului la monumentele istorice, culturale și de agrement din zonă.
În mod concret, proiectul va finanța o serie de lucrări de modernizare și reabilitare care vor avea rolul de a crește nivelul de trai al celor peste 16.000 de locuitori din cele șase comune riverane, respectiv așterneri de covoare asfaltice pe întreaga lungime a sectoarelor vizate, construirea a aproximativ 16.600 mp de trotuare, amenajarea a 32 de stații de autobuz, edificarea de ziduri de sprijin în zonele cu risc de alunecare, montarea a circa 2.500 m de parapeți metalici, numeroase parcări și treceri de pietoni.
În ceea ce privește sursele de finanțare ale acestei noi investiții în valoare totală de 130.315.300,52 lei, acestea se constituie din asistența financiară nerambursabilă solicitată, în cuantum de 127.300.650,72 lei, respectiv din contribuția proprie a Consiliului Județean Cluj în valoare de 3.014.649,80 lei. Cheltuielile neeligibile ale proiectului, finanțate din bugetul Consiliului Județean Cluj, sunt în cuantum de 416.677,31 lei și reprezintă costul lucrărilor de amenajare a unei treceri la nivel cu calea ferată aflată pe traseul vizat.
Amintim în acest context faptul că cele trei sectoare de drum județean, în lungime totală de aproximativ 42 de km, traversează un număr de șase comune din estul județului Cluj, respectiv Bonțida, Căianu, Geaca, Jucu, Pălatca și Țaga. Astfel, nu mai puțin de 16.032 persoane, cât numără locuitorii acestor comune conform ultimului recensământ, la care se adaugă cei 1.699 de elevi din școlile din zonă, dar și celelalte categorii de persoane care tranzitează zilnic drumurile județene DJ161, DJ161G și DJ172A vor beneficia de cele mai bune condiții de confort și siguranță. Trebuie amintit în acest sens faptul că, potrivit unui studiu efectuat în 2016 de Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică - CESTRIN, peste 2.100 de vehicule tranzitează zilnic zona, un număr deloc de neglijat având în vedere amplasamentul acestor drumuri.