Noua pistă a Aeroportului Cluj, operabilă din primăvară. Cu câteva condiţii

Noua pistă a Aeroportului Cluj, operabilă din primăvară. Cu câteva condiţii
În timp ce constructorul face paşi majori pentru finalizarea pistei de aterizare decolare, Consiliul Judeţean nu reuşeşte să se achite de obligaţiile de degrevare a amplasamentului pe care este prevăzută lucrarea.

Consorţiul Construcţii Napoca-Icco Systems-Geo Arc a ajuns la etapa de turnare a betonului, iar promisiunea din partea liderului administraţiei judeţene, Horea Uioreanu, este aceea că noua pistă a aeroportului clujean se va finaliza până în primăvara anului viitor. Cu toate acestea, Consiliul Judeţean mai are de făcut paşi importanţi pentru degrevarea amplasamentului. Uioreanu recunoaşte că procedura de expropriere mai durează, iar constructorul a arătat că mai trebuie mutate şi posturile de transformatoare electrice şi trebuie rezolvate traseele de cablare. Directorul Aeroportului, David Ciceo, a declarat că mai este nevoie de un teren de 5ha, pentru instalarea sistemului luminos de apropiere.

Aeroportul clujean se va putea mândri, de anul viitor, cu cea mai performantă şi mai trainică pistă de aterizare-decolare, asta în condiţiile în care Consiliul Judeţean reuşeşte să se achite de toate obligaţiile care îi revin pentru degrevarea amplasamentului pe care se construieşte acest obiectiv. Constructorul a ajuns la etapa de turnare a betonului, cu o grosime de 41 de cm. Pentru turnarea betonului este folosit un utilaj performant, adus din Germania. Reprezentantul Construcţii Napoca, Ştefan Dimitriu, a menţionat că acest utilaj (răspânditor de beton), avansează într-un ritm foarte bun. Pe fâşii de 7,5 m lăţime, un metru liniar este parcurs într-un minut. Totul merge bine, spune constructorul, iar lucrarea poate fi finalizată la timp, dacă şi Consiliul Judeţean se achită de sarcina de a elibera terenul. Deocamdată, a arătat constructorul, mai sunt de mutat posturile de tranformatoare electrice şi mai trebuie rezolvate şi traseele de cablare. Mai trebuie, de asemenea, soluţionată şi expropierea din capătul de vest al pistei, unde se află pârurile Becaş şi Murătorii.

De altfel, preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, admite că nu a fost finalizată întreaga procedură de expropriere însă acesta apreciază că până anul viitor problema se va rezolva. Mai trebuie spus că administraţia judeţeană mai are de achiziţionat/expropriat încă o suprafaţă de circa 5 hectare, pentru instalarea sistemului luminos de apropeiere, fără de care noua pistă a Aeroportului nu va putea funcţiona. "Ne trebuie un amplasament la o distanţă de circa 1 km de capătul pistei spre oraş şi încă un amplasament la capătul opus, la o distanţă de 1 km spre Apahida. În total circa 5 ha. Este o problemă pe care, de asemenea, trebuie să o soluţioneze Consiliul Judeţean", a spus directorul aeroportului, David Ciceo. Uioreanu a mai subliniat că tot de anul viitor se aşteaptă ca Administraţia Bazinală de Apă Someş-Tisa să demareze lucrările de deviere a râului Someş, dat fiind faptul că această lucrare condiţioneză continuarea pistei de la 2.100 de metri la 3.500 de metri, aşa cum s-a prevăzut iniţial în proiectul de dezvoltare a aeroportului.

 

Comenteaza