Până sapă metroul, clujenii îi cer lui Boc mai multe linii de tramvai

Până sapă metroul, clujenii îi cer lui Boc mai multe linii de tramvai
| Foto: Arhivă

Reprezentanții organizației SOS Parcul de Est (SPE) consideră drept binevenită ideea construirii unei viitoare linii de metrou în Cluj-Napoca, dar atrag atenția că orașul are nevoie de infrastructură acum.

Reprezentanții SPE salută ideea unei linii de metrou în municipiu, dar atrag atenția asupra faptului că orașul are nevoie urgentă de infrastructură și sugerează ca o variantă mai ieftină și mai rapidă pentru conectarea cartierelor orașului extinderea liniilor de tramvai.

„Ideea construirii unei linii de metrou la Cluj-Napoca este binevenită, dar este un demers ce se va întinde pe decenii. Orașul are nevoie urgentă de infrastructură, cu bani puțini și cu un termen rezonabil de implementare. De aceea, nu înțeleg de ce primăria nu fructifică avantajul de a avea în oraș o rețea de linii de tramvai și nu se gândește să o extindă spre marile cartiere, având astfel posibilitatea de a le conecta cu gara centrală", scrie, pe rețeaua Facebook, Adrian Costina, președinte SOS.

Acesta spune că extinderea liniilor de tramvai este cu atât mai atractivă, cu cât, pe lângă faptul că este un mijloc de transport nepoluant, ar putea beneficia de fonduri de la Uniunea Europeană.

"Avantajele tramvaiului sunt evidente: este un mijloc de transport ecologic (cu racordare la rețeaua de curent națională și nu cu folosirea de baterii, ca în cazul autobuzelor electrice), de mare capacitate, ușor accesibil, modern, durabil și necesită o întreținere cu un cost mult mai mic față de autobuze sau metrou.

În plus, încă există fonduri de la Uniunea Europeană pentru proiecte cu impact redus asupra mediului, pe care primăria le-ar putea accesa, la fel cum a procedat cu ocazia modernizării actualei linii de tramvai”, a adăugat Costina.

Boc anunță metrou în Sopor

Edilul Clujului, Emil Boc, a anunțat, în urmă cu o săptămână, la Napoca FM, că viitorul metrou ar putea ajunge și în cartierul pe care primăria vrea să îl ridice în Sopor, deși detaliul nu se regăsește în tema de concurs a cartierului. 

„Pe termen lung nu este exclus ca la un moment dat inclusiv o linie de metrou să ajungă în Sopor, undeva în etapa a treia a proiectului, peste mulți ani de acum înainte. Axa principală va fi, evident, Mănăștur - IRA, dar după aceea vom avea în vedere aceste zone, pe orizontală”, a spus primarul.

Până la metrou, primarul a spus că se lucrează la trei proiecte în zonă, fiind prevăzut, pentru început, un trotuar și o linie de autobuz, "posibil în această toamnă".

Vezi Boc vrea să ducă metroul și în Sopor. Până atunci, vin trotuarul și autobuzul.

Sopor, cartier model 

Primăria Cluj-Napoca a lansat concursul de soluții pentru realizarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru cel mai nou cartier al Clujului, iar premiile însumează 3 milioane de lei. Licitația a fost lansată în 6 iunie 2019, iar data limită de depunere a ofertelor este 2 octombrie. Viitorul cartier se va întinde pe 240 ha, iar aici ar urma să locuiască între 50.000 şi 70.000 de oameni.

"Vreau ca Soporul să fie un model de referinţă pentru România, un cartier ca la carte. Avem exemplu negativ Bună Ziua, construit de privaţi care nu au lăsat loc pentru aceste facilităţi. Vedeţi că ne străduim de trei ani să lărgim strada", declara primarul Emil Boc, la începutului anului 2019, la Realitatea FM Cluj.  (

Vezi A fost lansat concursul de soluții pentru Sopor

Comenteaza