Peste 34 milioane de euro, adică 6,2 mil euro/km, cost propus pentru "ocolitoarea" Dejului

Peste 34 milioane de euro, adică 6,2 mil euro/km, cost propus pentru
Varianta de ocolire a municipiului deja ar urma să fie construită în doi ani şi va costa 146,84 milioane de lei, inclusiv TVA, adică 34,15 milioane de euro, conform unui proiect de Hotărare a Guvernului (HG), de aprobare a indicatorilor tehnico-economici pentru Varianta de ocolire a Dejului.
Proiectul de HG respectiv ar putea fi inclus pe agenda de lucru a şedinţei Guvenului de astăzi, conform unui comunicat transmis astăzi de Biroul de Presă al Executivului.

Lungimea variantei de ocolire a municipiului Dej va fi de 5,450 kilometri, conform notei de fundamentare a proiectului.

Valoarea în lei a proiectului, în preţuri calculate la 2.07.2010,  este de 146,84 mil. lei, inclusiv TVA., cu specificaţia că "valoarea se va actualiza conform evoluţiei ulterioare a preţurilor"

Valoarea în euro a proiectului este de 34,15 milioane de euro, la un curs al euro de 4,30 lei specificat în nota de fundamentare respectivă. Costul pe kilometru este astfel de circa 6,26 mil. euro.

Obiectivul de investiţii ar urma să fie finanţat în proporţie de peste 69% din fonduri europene, prin Fondul European de Dezvoltare Regională.

Rrestul finanţării urmează să fie asigurat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii din alte resurse constituite legal, „în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie”, conform notei de fundamentare a proiectului, disponibil pe site-ul ministerului.

În nota de fundamentare se explică faptul că în prezent cele două drumuri naţionale, totodată europene, care traversează oraşul în special cu trafic greu şi foarte greu afectează calitatea asfaltului dar şi degradarea clădirilor din apropierea carosabilului, din cauza trepidaţiilor.

Realizarea investiţiei va avea efect de decongestioare a traficului şi de reducere a incidenţei accidentelor rutiere, prin devierea traficului de tranzit în afara zonei urbane, dar şi un impact pozitiv macroeconomic, asupra mediului de afaceri, social şi asupra mediului înconjurător, potrivit sursei citate.

Citeşe aici un articol de anul trecut despre centruile de ocolire ale municipiilor din judeţul Cluj.

Etichete
Comenteaza