Primăria închide podul prăbuşit pentru pietoni, dar lasă vehicule de 30 de tone

Primăria închide podul prăbuşit pentru pietoni, dar lasă vehicule de 30 de tone
Experţii Primăriei, în frunte cu viceprimarul Şurubaru, alături de specialiştii Inspectoratului de Stat în Construcţii s-au întrunit, luni, într-o comisie de lucru şi au stabilit: pe pod se poate circula cu restricţii de viteză şi de tonaj. Podul este închis pentru pietoni.

Comisia de specialişti întrunită luni, la Primăria Cluj-Napoca, administratorul construcţiei, a decis că podul Traian poate rămâne deschis circulaţiei autovehiculelor. În baza unei expertize tehnice realizată în 19 iunie, pe podul proaspăt surpat se va putea circula cu o restricţie de tonaj de 5 ori mai mare decât recomandă inginerii constructori de drumuri şi poduri în asemenea cazuri. Decizia a fost luată în baza unei expertize efectuate acum două luni. Viceprimarul municipiului a explicat că podul urmează să fie reabilitat în această iarnă.

„Ne-am întrunit, alături de experţii Direcţiei Tehnice şi cei ai Inspectoratului de Stat în Construcţii şi, în baza expertizei din 19 iunie, s-a stabilit o refacere parţială sau integrală a podului. Încă nu ştim ce soluţie se va alege. Va trebui să avem proiectul de fezabilitate şi să pornim procedurile de achiziţie pentru executarea lucrărilor, cel mai devreme la iarnă", a spus, pentru ZIUA de CLUJ, viceprimarul municipiului, Gheorghe Şurubaru.

Cea mai recentă expertiză care s-a făcut la podul Traian arată o stare „nesatisfăcătoare" a construcţiei. Potrivit planului pus cap la cap de experţi, pe pod se va circula cu o restricţie de tonaj stabilită la 30 de tone. Vă reamintim că inginerul de drumuri şi poduri Florin Giurgiu a explicat că, în opinia sa, pe podul Traian nu ar mai trebui lăsate să circule mijloacele de transport în comun, ci doar autovehiculele de sub 7 tone. Circulaţia pentru pietoni este închisă.

„Ne-am întâlnit pentru a stabili norme pentru siguranţa circulaţiei. Într-o primă fază, reorganizarea circulaţiei prevede restricţii de tonaj de 30 de tone şi pentru pietoni. Traficul pe pod va fi monitorizat. Din expertiză reiese că autobuzele şi troleibuzele pot circula cu restricţii de viteză", a specificat Şurubaru.

O echipă de control a Inspecţiei de Stat în Construcţii a fost prezentă ieri pe pod, pentru altă serie de recomandări. „Restricţionarea accesului va fi stabilită doar de către expertul primăriei. Zonele periculoase sunt împrejmuite şi semnalizate. Am dispus închiderea circulaţiei pentru pietoni pe pod, precum şi alte măsuri standard de punere în siguranţă a circulaţiei, pentru a nu se întâmpla tragedii", au explicat oficialii Inspecţiei de Stat în Construcţii, pentru ZIUA de CLUJ. Specialiştii Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Cluj-Napoca susţin că podul ar putea fi refăcut doar pe o parte. „Încă nu s-a stabilit cum se va interveni, dacă va fi refăcut podul parţial sau total", au admis reprezentanţii Direcţiei Tehnice. Potrivit viceprimarului, se va lua o decizie privitoare la pod în prima şedinţă de Consiliu Local.

Comenteaza