Probleme la podul peste Nadăş. Constructorii vor adopta o soluţie tehnică provizorie

Probleme la podul peste Nadăş. Constructorii vor adopta o soluţie tehnică provizorie
După ce timp de patru luni s-a lucrat de zor la construirea unui pod nou peste pârâul Nadăș, problemele tehnice ldau bătăi de cap constructorilor. Din cauză că pentru montarea şinelor este necesară o temperatură de 17 grade, aceştia se văd nevoiţi să apeleze la soluţii provizorii pentru a reda circulaţia pe timpul sezonului rece.

Circulaţia pe strada Oaşului, în zona podului peste pârâul Nadăş, a fost închisă la începutul lunii iulie din cauza demarării lucrărilor de demolare a podului vechi şi de construire a podului nou. Totul părea să meargă ca pe roate, iar la începutul lunii octombrie, în momentul în care s-au montat primele grinzi ale podului, primarul Emil Boc se arăta optimist. El i-a asigurat atunci pe clujeni că podul va fi circulabil peste o lună.

Între timp, lucrările au fost încetinite. Constructorii dau vina pe condiţiile tehnice impuse, dar şi pe temperaturile scăzute ale lunii noiembrie, care nu permit încheierea şantierului şi ducerea la bun sfârşit a proiectului iniţial.

ZIUA de CLUJ a făcut o vizită podului cel nou. Se lucrează intens, pentru ca muncitorii să finalizeze podul provizoriu. Ei au mărturisit că mai au cel puţin două săptămâni de lucru pentru a atinge acest deziderat. Soluţia provizorie va fi utilizată timp de aproximativ jumătate de an, iar proiectul final al podului peste Nadăş va fi încheiat, cel mai probabil, în aprilie-mai 2015.

"Nu este o greşeală de proiectare, lucrurile sunt sub control, acolo trebuie doar găsită o soluţie pentru că şinele pot fi montate numai la temperaturi de peste 17 grade, ceea ce nu ne permite în acest moment sezonul rece. Aşa că am găsit o soluţie tehnică provizorie mai complicată puţin, care va fi implementată începând de săptămâna viitoare, iar la începutul lunii decembrie sperăm să fie funcţională pentru a ne permite să reluăm circulaţia în perioada iernii", a declarat, luni, Emil Boc, pentru Antena1 Cluj. Totodată, edilul a menţionat faptul că, în acest moment, lucrările sunt în termen.

Până la finalizarea lucrărilor, traficul rutier din această zonă este deviat pe străzile adiacente: Maramureşului, Gării, Giordano Bruno.

Mai greu este cu cele două tramvaie poloneze mov de pe inventarul Companiei de Transport Public. Acestea sunt blocate în depoul de pe Bulevardul Muncii şi nu vor putea fi redate călătorilor până nu se încheie lucrările la pod.

Lucrările fac parte din proiectul privind reabilitarea tramei stradale de acces la zona industrială, în cadrul căruia mai sunt cuprinse şi podurile peste Valea Chintăului, canalul Morii şi cel de pe strada Horea. Primăria Cluj-Napoca a demarat reabilitarea podurilor din cadrul acestui proiect la sfârşitul lunii martie. Acestea vor fi modernizate complet, inclusiv în ceea ce priveşte iluminatul stradal sau mobilierul urban necesar. Lucrările sunt realizate de către firma S.C. A.R.L. S.R.L., iar valoarea acestora se ridică la suma de 6.270.613, 25 lei fără TVA.

 

Comenteaza