Război total între Uioreanu şi Boc pe transportul metropolitan

Război total între Uioreanu şi Boc pe transportul metropolitan
Şeful judeţului îi cere lui Boc să împrumute staţiile RATUC şi pentru operatorii privaţi de transport, pentru a facilita accesul în municipiu pentru toţi locuitorii zonei metropolitane. Primarul îi solicită lui Uioreanu să nu mai fie agent comercial pentru societatea Fany.

Emil Boc nu s-a organizat cum trebuie pentru a implementa proiectul de transport metropolitan, acuză liderul Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu. El spune că RATUC avea pretenţia să intre de la 1 ianuarie pe rutele Floreşti, Chinteni, Apahida şi Baciu, în condiţiile în care nici până la această oră nu a fost transformată în societate comercială.

Până când se va reglementa acest proiect, Uioreanu îi cere lui Emil Boc să împrumute staţiile RATUC şi operatorilor privaţi de transport, pentru ca toţi locuitorii Zonei Metropolitane Cluj să poată ajunge în condiţii normale în municipiu. Boc spune că Uioreanu este agentul comercial al firmei Fany.

Scandalul pe proiectul transportului metropolitan continuă între Consiliul Judeţean şi Primăria Cluj-Napoca. Uioreanu susţine că nu avea cum să intervină în favoarea primăriei atât timp cât avea o hotărâre executorie care îl obliga să transmită traseele Floreşti, Chinteni, Baciu şi Apahida la Ministerul Dezvoltării, pentru a fi supuse licitaţiei. "Orice ar spune domnul Emil Boc sau domnul Alexandru Coroian, un lucru e sigur, că nu ne putem juca cu deciziile instanţei. Ei au greşit, pentru că nu s-au descurcat cu acest proiect", a arătat Uioreanu. Acesta a explicat că, iniţial, municipalitatea nu a identificat toate traseele pe care le ceruse prin solicitare. "Mai grav este că primăria nu a fost în măsură să înfiinţeze un compartiment special, în cadrul Asociaţiei Metropolitane, care să se ocupe exclusiv de proiectul de transport. Legea obligă la înfiinţarea unui astfel de compartiment, însă primăria nu a făcut nici un pas pentru a respecta legea. Totuşi, la cerinţele primarului, am fost de acord să scot traseele Floreşti, Baciu, Chinteni şi Apahida din pachetul de licitaţie, pentru că m-am gândit că se vor organiza în câteva zile. N-au făcut-o nici atunci şi nici acum. N-au reuşit nici măcar să transforme RATUC în societate comercială. Mă întreb, dacă Fany nu reuşea să ne suspende hotărârea prin care am cedat aceste trasee asociaţiei, ce se întâmpla acum cu oamenii din aceste localităţi. Cine le asigura transportul de la 1 ianuarie? RATUC nu este pregătită să o facă, nu e încă societate comercială", a spus Uioreanu.

El a ţinut să precizeze că se va putea vedea în cazul comunei Feleacu, care a rămas pe dinafara licitaţiei. "Feleacu a venit mai târziu să ne ceară traseele pentru asociaţie. Ca atare am emis o altă Hotărâre care n-a fost atacată de Fany. Acum comuna a rămas pe dinafara licitaţiei. Sunt curios să văd dacă de la 1 ianuarie 2014 RATUC va fi în măsură să intre şi să opreze în această comună. Eu cred că nu". Până când se va soluţiona procesul cu Fany, proiectul de transport rămâne blocat. Uioreanu îi cere lui Boc să ofere staţiile RATUC şi transportatorilor privaţi, pentru ca oamenii din Floreşti şi din celelalte localităţi din zona metropolitană să nu aibă de suferit. "Aşa este normal, ca toţi locuitorii zonei metropolitane să beneficieze de staţiile RATUC, dacă tot vorbim de proiect de transport metropolitan", a spus Uioreanu. Consilierii locali USL ar urma să-i lanseze primarului Emil Boc această propunere.

Boc susţine că Uioreanu este agentul comercial al companiei Fany. "Îi cer domnului Uioreanu să nu mai facă pe agentul comercial pentru Fany pentru că aduce un prejudiciu imens oamenilor din Floreşti. A lucrat de la bun început în favoarea Fany şi în detrimentul RATUC. Am auzit că ar avea o înţelegere cu Fany. Oamenii vin şi îmi spun că Fany a lucrat pentru USL în campania electorală. Domnul Uioreanu s-a folosit de autobuzele Fany ca să-i care pe alegători la secţiile de votare. Sigur, eu nu pot să dovedesc lucrul acesta, că nu sunt procuror, dar oamenii vorbesc", spune Boc. El mai afirmă că RATUC nu ar avea o problemă să înceapă să opereze de la 1 ianuarie 2014. "Când ne dau ei voie, atunci intrăm să operăm. Asta nu este o problemă. Eu am făcut tot ce mi-a stat în putinţă pentru a implementa proiectul de transport metropolian. Am vorbit cu primarii, am înfiinţat o asociaţie, am luat hotărârea să transformăm RATUC în societate. Nu trebuia decât să primim traseele de la Consiliul Judeţean. Numai că domnul Uioreanu în loc să ni le dea nouă, le-a trimis la Bucureşti, pentru Fany", a spus Emil Boc.

 

 

Comenteaza