Se marchează locurile de parcare: străzile şi pragurile de sol mai aşteaptă
- Scris de Luminita Silea
- 20 Iun 2012, 00:03
- Administraţie
- Ascultă știrea
După ce clujenii au sesizat încă de la finalul lunii martie că nervii şoferilor şi viaţa pietonilor sunt în joc pentru că lipsesc marcajele rutiere din oraş, primăria a intensificat acţiunile de aplicare a acestora. În aprilie s-au marcat trecerile de pietoni, iar în prezent se retrasează locurile de parcare. Potrivit primăriei, lucrările sunt executate de Plastidrum. După adjudecarea noii licitaţii privind lucrările de aplicare a marcajelor rutiere, vor fi refăcute şi marcajele de pe partea carosabilă, întrucât clujenii au sesizat că străzile din oraş arată jalnic, nu ca într-un oraş care se doreşte capitală culturală europeană.
Aplicarea de marcaje rutiere a debutat în luna aprilie, după ce primăria a primit sesizări de la cetăţeni privind starea deplorabilă în care s-au regăsit arterele din oraş după perioada rece: pline de gropi, dar şi cu marcaje şterse sau nesesizabile. Potrivit instituţiei, s-a început cu marcarea trecerilor de pietoni din cartierele Mărăşti şi Mănăştur, executant fiind Plastidrum, în baza unui acord-cadru semnat cu primăria în 2009. "În prezent se lucrează la marcaje în zona parcărilor, atât în cartiere, cât şi în zona centrală. În centru majoritatea locurilor de parcare au fost remarcate, dar se lucrează în paralel şi în cartiere, execuţia marcajelor fiind în plină desfăşurare în prezent", au informat reprezentanţii primăriei. Acordul-cadru a fost semnat de primărie la o valoare de peste 2,2 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, pe o perioadă de doi ani. Până la închiderea ediţiei reprezentanţii administraţiei locale nu au putut preciza ce plăţi s-au efectuat către respectiva societate. Estimările municipalităţii au fost la momentul licitaţiei din 2009 de 3,7 milioane de lei. Datele oficiale transmise cotidianului ZIUA de CLUJ de administraţia locală arătau că, în medie, la Cluj-Napoca se cheltuie cam 1 milion de lei pe an pentru aplicarea de marcaje rutiere.
La finalul lunii aprilie, primăria a lansat o nouă procedură privind lucrări de aplicare a marcajelor rutiere pe raza municipiului Cluj-Napoca, contractul fiind estimat la peste 5,3 milioane de lei, pentru trei loturi - marcaje cu vopsea şi microbile (lot I), marcaje cu produse speciale (lot II) şi lucrări de ştergere marcaje prin frezare (lot III). În momentul lansării achiziţiei, preţul de contract a fost contestat public de USL, care a reproşat municipalităţii că aruncă banii pe fereastră în plină campanie electorală. Instituţia s-a apărat, susţinând că oricum este vorba despre un acord-cadru, iar sumele se cheltuie în funcţie de comenzi. De asemenea, primăria a explicat că valorile maximale pentru fiecare lot nu se vor atinge la depunerea ofertelor financiare.
De contractul pentru marcaje rutiere (acord-cadru pe doi ani) au fost interesate societăţile Teomarg Consult, Floromar Prod şi Loial Impex Suceava, în asociere cu Gamida Euromark.
Societatea Teomarg Consult 2004 a licitat pentru toate cele trei loturi, ofertele financiare fiind de peste 1 milion de lei pentru lotul I, de peste 2,6 milioane de lei pentru lotul II şi de peste 290.000 de lei pentru lotul III. Floromar Prod a depus ofertă doar pentru lotul I, aceasta fiind de peste 1,3 milioane de lei, în timp de Loial Impex - Gamida Euromark a licitat pentru lotul II, preţul oferit fiind de peste 3,2 milioane de lei. Deocamdată, ofertele se află în evaluare, comisia de licitaţie urmând să adjudece în perioada următoare contractul. "Există şi artere care vor intra în reparaţii, care vor fi marcate, după modernizare, pe noul contract. Aşa se explică de ce pe multe artere nu s-au aplicat marcaje, din cauza lucrărilor pe care le execută reţeliştii sau primăria", au detaliat reprezentanţii primăriei situaţia marcajelor rutiere din oraş.
Clujenii au sesizat în repetate rânduri că străzile din oraş arată deplorabil şi nu fac cinste unui oraş care doreşte să devină capitală culturală europeană. Mai mult, aceştia au sesizat şi faptul că marcajele care ar trebui să atenţioneze şoferii cu privire la pragurile de sol lipsesc sau sunt parţial distruse şi le dau conducătorilor auto bătăi de cap.