Se pregătește licitația pentru Aquapark-ul din Grigorescu. Se caută investitor privat, cu concesiune pe 49 de ani. Care sunt condițiile
- Scris de Ziua de Cluj
- 11 Mai 2025, 09:00
- Administraţie
- Ascultă știrea

Primăria Cluj-Napoca pregătește licitația pentru Aquapark-ul din Grigorescu. Ar putea fi lansată în iunie 2025. Proiectul studiului de fundamentare ajunge la vot luni, 12 mai 2025, în Consiliu Local.
Conform studiului de fundamentare realizat de AE Development, concesiunea este propusă pentru o perioadă de 49 de ani, cu o redevență fixă anuală de 3,84 milioane de lei și una variabilă de 3% din cifra de afaceri anuală generată de operarea complexului. Documentul mai prevede și că pentru a menține relevanța economică pe termen lung, prin studiu se recomandă:
- După primii 25 de ani de concesiune, autoritatea contractantă și concesionarul vor realiza o nouă evaluare oficială a terenului, efectuată de un evaluator autorizat ANEVAR.
- Redevența fixă anuală va fi recalculată prin raportare la noua valoare oficială a terenului, folosind același principiu al recuperării valorii în 25 ani, cu respectarea condițiilor de la procedura de achiziție.
Valoarea totală a investiției este estimată la 387.567.434,93 lei cu TVA (aproximativ 77,9 milioane de euro). Din această sumă, lucrările de construcție și montaj (C+M) sunt estimate la 179.062.406,10 lei cu TVA (aproximativ 36 milioane de euro). Proiectul va fi finanțat din bugetul local și alte surse legale, având o durată de implementare oficială de 36 de luni – 3 ani, iar execuția propriu-zisă a lucrărilor va dura 28 de luni.
Viitorul aquapark va fi amenajat pe o suprafață de peste 5 hectare, terenul fiind localizat în vestul intravilanului municipiului Cluj-Napoca, pe malul sudic (stâng) al Someșului.
Aquapark-ul va fi construit din corpul clădirii principale, care va fi funcțional pe tot parcursul anului și va adăposti vestiare, spații de alimentație publică, ansamblu de wellness și spa, sala de fitness, aerobic și cycling, dar și un ansamblu de bazine acoperite.
De asemenea, ansamblul va cuprinde și o zonă de agrement exterioară, care va fi disponibilă pe timpul verii și va cuprinde bazine și piscine pentru copii și adulți, plajă exterioară, clădire de acces și construcții independente pentru alimentație publică și pentru spații comerciale, alături de o parcare subterană cu 249 de locuri.
Capacitatea de deservire a complexului va fi pentru un flux de aproximativ 3.000 de persoane/zi pe timpul verii, dintre care 800 la interior și 2.200 de persoane la exterior.
Aquapark-ul va funcționa pe tot parcursul anului și va include:
Clădirea principală (Aquapark Interior) – regim P+2
Parter:
– Ansamblu de bazine interioare (836 mp luciu de apă)
– Bazin cu hidromasaj (406 mp)
– Zonă de joacă cu apă pentru copii (310 mp)
– Bazin de aterizare pentru tobogane interioare (120 mp)
– Foodcourt
Etaj 1:
– Sală de fitness, aerobic și cycling
– Restaurant
– Zonă administrativă
Etaj 2:
– Spa cu salină, saună umedă și uscată, masaj, dușuri și capsule de relaxare
– Terasă cu jacuzzi în aer liber
Zona de agrement exterioară
– Acces cu recepție, vestiare și grupuri sanitare
Zona Family & Kids – include:
– Piscină cu valuri (1.586,30 mp)
– Kids Pool (510,44 mp)
– Piscină exterioară cu atracții de hidromasaj (1.370,79 mp)
– Bazin pentru tobogane (149,58 mp)
– Locuri de joacă și terenuri de sport
Proiectant general: S.C. AE DEVELOPMENT S.R.L.. Manager proiect: DANIELA MARIȘCU. Proiectant de specialitate (documentație de urbanism PUZ): AGORAPOLIS SRL. Aquatica Experience un brand deținut de Daniela Mriscu, CEO al companiei Aqua Azur din Poarta Albă (Constanța), de la care, în 26 august 2022, Primăria Cluj-Napoca a contractat, prin achiziție directă, servicii de peste 133.960 lei pentru realizarea unui studiu de fundamentare pentru realizarea aquapark-ului. ''Pionier al industriei agrementului din România, Daniela Marișcu este co-fondator și CEO al companiei Aqua Azur și fondatoarea brandului Aquatica Experience, investitor jurat în cadrul emisiunii „Imperiul Leilor” Pro TV, membru al Fundației Romanian Business Leaders'', arată media națională.