SUPER proiect imobiliar în zona Gării: locuințe, birouri, hotel, galerie comercială. Nu a trecut de Comisia de Urbanism

SUPER proiect imobiliar în zona Gării: locuințe, birouri, hotel, galerie comercială. Nu a trecut de Comisia de Urbanism

Un ansamblu imobiliar, cu locuințe, birouri, food court, galerie comercială, pe 1,3 hectare, în zona Gării, a fost întors din drum de Comisia de Urbanism a municipalității. Proiectul aparține companiei Hexagon, a omului de afaceri Florin Mariș, și este proiectat de firma de arhitectură Arhimar.

Terenul se afla in proprietatea privata a S.C. HEXAGON DISTRICT S.R.L. si este situat in intravilanul municipiului Cluj-Napoca, in zona Garii, in afara perimetrului de protectie a valorilor istorice si arhitectural-urbanistice. Situl este delimitat la Nord de str. Fundatura Oasului, la Est de str. Oasului, la sud de str. Garii si la vest de proprietati private, ce fac obiectul unui studiu urbanistic aflat in curs de aprobare – PUZ Libertatea.

Constructii propuse: apartamente, birouri, aparthotel, hotel, servicii medicale, comert.

(a) pentru clădirile cu front pe strazile secundare (str. Fundatura Oasului) înălţimea maximă la cornişă nu va depăşi 22.5 m, iar înălţimea totală (maximă) nu va depăşi 26 m, respectiv un regim de înălţime de (1- 3S) + P+5+1R cu exceptia volumului de cladire din coltul parcelei aflat in pozitie privilegiata pentru care se admite o inaltime maxima de 36 m, respectiv un regim de inaltime de (1-3)S+P+8E
(b) pentru clădirile cu front pe strazi principale (str. Garii, str. Oasului) se admite o înălţime maximă la cornişă ce nu va depăşi 40 m, iar înălţimea totală (maximă) nu va depăşi 40 m, respectiv un regim de înălţime de (1-3S) + P+10S

Necesarul de parcaje va fi dimensionat la Planul Urbanistic General al municipiului. Staţionarea autovehiculelor se va realiza în proporţie minimă de 75% în spaţii specializate, dispuse la subsolul / demisolul / parterul clădirilor. Parcajele amenajate la sol vor respecta normele sanitare în vigoare, respectiv vor păstra o distanţă minimă de 5 m faţă de ferestrele camerelor de locuit.

Autorizarea executării construcţiilor este permisă numai dacă există posibilităţi de acces la drumurile publice, în mod direct, sau prin servitute de trecere pentru garajele auto comune, realizate pe mai multe parcele. Se vor prevedea accese pietonale şi carosabile de acces la garaje, conform normelor. Pentru amenajările curţilor cu rol pietonal şi carosabile din interiorul parcelelor se recomandă utilizarea învelitorilor permeabile.

La nivelul intregului ansamblu, spaţiile verzi organizate pe solul natural vor ocupa minim 30% din suprafaţa totală ramasa in proprietate privata dupa dezmembrarea suprafetelor de teren afectate de servitute de utilitate publica sau pentru regularizarea profilelor de strada, şi vor cuprinde exclusiv vegetaţie (joasă, medie şi înaltă). Suprafeţele având o îmbrăcăminte de orice tip sunt cuprinse în categoria spaţiilor libere.

In sedinta Comisiei de Urbanism, edilul Emil Boc s-a aratat nemultumit de faptul ca toate constructiile propuse sunt la cotele maximale permise, iar arhitectul șef Daniel Pop a cerut reducerea acestora cu cate un etaj. De asemenea, 800 de metri pătrați din teren ar urma să fie donati Primăriei pentru lărgirea străzile din jurul proiectului și se va restructura sensul giratoriu.

Proiectul va reveni in Comisia de Urbanism cu o noua repozitionare a cladirilor, cu niveluri reduse de inaltime.

Comenteaza