Video Trafic infernal, licitaţie nouă pentru centura Floreşti. Şulea: "Hai să facem un efort să folosim autobuzele, să vedem cât va fi de bine"

Trafic infernal, licitaţie nouă pentru centura Floreşti. Şulea: "Hai să facem un efort să folosim autobuzele, să vedem cât va fi de bine"

Trebuia să fie gata încă de acum trei ani, însă în 2019 abia se va relua licitaţia pentru realizarea Centurii Ocolitoare de Sud a Floreştiului. Până la construcţia şi darea acestui drum în folosinţă, edilul celei mai mari comune din ţară îi sfătuieşte pe oameni să ... folosească transportul public. 

Centura de Sud a Floreștiului trebuia să fie gata în 2016, dar proiectul a stat blocat doi ani din cauza problemelor legate de exproprieri. Primarul din Florești spunea în februarie 2018 că se lucrează intens pe şantier, dar în realitate nici măcar exproprierile pe amplasament nu erau făcute în totalitate. Ulterior, contractul cu Diferit pentru execuţia centurii a fost reziliat. 

"Din nefericire, abia au început că au şi plecat. Am reziliat contractul din cauza faptului că termenul de execuţie a fost depăşit, iar motivul principal a fost solicitarea din partea firmei de a mări preţul, valoarea contractului, deşi în contract era stipulat ferm că sumele vor rămâne nemodificate pe toată perioada de valabilitate. 

Vom relua procedura de achiziţie publică şi sper că cei care vor câştiga această licitaţie să ducă la bun sfârşit contractul pe care îl vor semna. Încă de acum 4 ani de zile avem sumele alocate pentru aceste lucrări. În mod normal, în condiţiile în care o firmă cu capacitate câştigă, nu cred că lucrările ar dura mai mult de şase luni de zile, frontul este foarte larg şi lucrarea poate fi atacată din cel puţin patru puncte", a declarat primarul Floreştiului, Horia Şulea, la ZIUA LIVE. 

 

Blocuri pe centură

Reprezentanții USR au semnalat recent o altă problemă care ar putea bloca proiectul centurii. Este vorba  despre apariţia unor construcții pe traseul celui de-al doilea tronson.

"Tronsonul II al variantei ocolitoare sud este propus să înceapă din strada Eroilor, să treacă prin spatele fermelor de pui să treacă pe lângă cotul la 90 pe care îl fac străzile Cetății 1 cu Cetății 2, continuă pe lângă parcul poligonului și se termină în sensul giratoriu de pe strada Tăuțiului, unde începe tronsonul I al centurii Sud Florești (tronson care este în momentul de fata blocat). 

În PUG-ul facut de UBB tronsonul II al centurii sud trebuia să treacă printr-o porțiune de teren relativ dreaptă, fără mari dificultăți, însă în zonă au apărut construcții care au obligat la devierea drumului. În loc să vină în ședință de Consiliu Local cu PUG-ul întocmit de UBB, să-l valideze, astfel încât să nu se mai poată construi blocuri sau case pe traseul centurii, domnul Șulea a preferat să dea în continuare autorizații de construire exact pe unde ar trebui să treacă centura. 

Acest bloc (foto din articol) este exact pe traseul prevazut de UBB în PUG-ul reactualizat. Construcția acestui bloc a început în vara lui 2018. Poza este din Ianuarie 2019”, a declarat Sergiu Leuce, inginer constructor și vicepreședinte al filialei USR Florești. Mai multe detalii AICI! 

Folosiţi autobuzele publice 

Administraţia floreşteană promite să facă intervenţii temporare până la momentul realizării centure, însă starea dezastruoasă a drumului actual o pune pe seama maşinilor care circulă spre şantierele imobiliare, zona aflându-se într-o continuă accelerată dezvoltare rezidenţială. 

Şi mai are un mesaj pentru floreşteni. Cum proiectul benzilor reversibile pe DN1 a picat, pentru că ar fi încurcat circulaţia maşinilor de intervenţie, şi pentru că nu există alte soluţii pentru decongestionarea traficului pe una dintre cele mai aglomerate artere din ţară, edilul Şulea le sugerează locuitorilor să meargă cu autobuzele publice: "Autobuzele acelea noi frumoase au ajuns şi în Floreşti, sunt confortabile. Hai să facem un efort să le folosim, să vedem cât va fi de bine". 

În ultimii 10 ani, comuna Floreşti din Cluj a crescut de la 7.600 de locuitori (în 2007), la peste 33.000 (în 2017). Circa 10.000 de maşini fac naveta spre Cluj-Napoca zilnic, motivul blocajelor zilnice de pe drumul naţional. De aceea, şoferii caută drumuri alternative pentru a ajunge în comună.

Comenteaza