Video Foto TRAFICUL de pe două benzi, DEVIAT! Cum va arăta podul din mijlocul drumului Cluj-Florești

TRAFICUL de pe două benzi, DEVIAT! Cum va arăta podul din mijlocul drumului Cluj-Florești
TRAFICUL de pe două benzi, DEVIAT! Cum va arăta podul din mijlocul drumului Cluj-Florești
TRAFICUL de pe două benzi, DEVIAT! Cum va arăta podul din mijlocul drumului Cluj-Florești

Săptămâna viitoare vor începe lucrările pentru pasajul rutier suprateran, parte a tronsonului Cluj-Florești din proiectul Centurii metropolitane. Pasajul va avea 58 metri și va asigura accesul la Spitalul Regional de Urgență aflat în construcție.

"În acest scop, circulația va fi deviată temporar pe cele două bretele laterale care au fost construite. Lucrările la centura metropolitană continuă prin realizarea girației către Spitalul Regional și extinderea părții carosabile de la 4 la 6 benzi pe acest tronson. Proiectul prevede să avem pe fiecare sens bandă dedicată pentru transport în comun și servicii de urgență (ambulanță, pompieri), precum și piste de biciclete.

Vă cerem scuze pentru disconfortul creat pe perioada lucrărilor. Sunt convins că, odată finalizate lucrările, vom avea o mobilitate mai bună pe acest traseu atât de important în Cluj. Vă mulțumesc!'', a declarat edilul Emil Boc. 

Trosonul I al Centurii Metropolitane, GATA până la finele anului 2025

SC Viarom Construct SRL, în asociere cu SC Electrogrup SA a câștigat licitația pentru primul tronson al centurii, la valoarea de peste 92 de milioane de lei, fără TVA (18.4 milioane euro).Termenul de execuție este de 14 luni, plus 6 luni de proiectare.

Lucrările se vor derula de la  km 481+500 (Nod N) la km 483+655 (SRU Florești) cu extinderea la 3 benzi pe sens, din care una cu lățimea de 3,25 metri destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale de intervenție (salvare, pompieri, poliție) și două benzi cu lățimea de 3 metri, fiecare destinate autovehiculelor pentru fiecare sens de mers.

Pe partea dreaptă a drumului (direcție spre Florești) s-a prevazut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri (adiacent Limitei muzeului Apei al Companiei de Apă Someș Cluj), de la km 480+500 până la km 483+625. Întreaga partea dreaptă a drumului rămâne mărginită de gardul care împrejmuiește această zonă restricție sanitară severă, atfel că  nu se vor prevedea trotuare decât în zona stațiilor de transport în comun.

Pe partea stângă a drumului (direcția spre Florești) s-a prevăzut o pistă pentru biciclete (bidirecțională) cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 până la km 482+665, iar în continuare, de la km 482+665 la km 483+655, o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50 metri. Paralel cu pista de bicicliști s-au prevăzut pe partea stângă a drumului trotuare cu lățimea de 3 metri, de la km 481+500 la km 482+593 și, în continuare, s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul tronsonului.

Atât trotuarele, cât și pistele de biciclete trebuie continuate în amble sensuri de proiectele complementare în sarcină Primăriei Cluj-Napoca și Primăriei Florești.

Prin proiect urmează să fie construit și un pasaj subteran de traversare a DN1/E60, pentru pietoni și bicicliști, în zona Metro (stația pentru autobuze de pe partea dreaptă de la km 482+400), pasaj prevăzut cu rampe de acces. Acesta urmează să aibă o lățime de circa 5 metri (3,5 metri pentru pista de biciclete și 1,5 metri, trotuar pentru pietoni) și o înălțime de circa 2,75 metri.

Pentru accesul la Spitalul Regional de Urgență (SRU) se va amenaja o intersecție denivelată inferioară cu sens giratoriu cu trei ramuri (asemănătoare cu cea de intrare la mall-ul Vivo), supratraversata de podul de Încrucișare de la km 483+317, cu doua benzi pe sens. Sensul giratoriu va avea lătimea caii inelare de 7 metri și raza interioară a girației de 13m.

Se așteaptă desemnarea câștigătorului pentru tronsonul II

O singură ofertă a fost depusă în cadrul licitației pentru cell de-al doilea tronson al Centurii Metropolitane din Cluj-Napoca. Contractul este pe o perioadă de 48 de luni, fiind una dintre cele mai mari lucrări de infrastructură din România, și ca valoare dar mai ales ca și complexitate. Este a treia procedură, după ce a doua a fost anulată, iar la prima nu s-a prezentat nimeni. Este vorba de asocierea Dimex 2000 Lider, Hydrostoy din Bulgaria și Integral din Muntenegru plus încă 19 subcontractanți. Termenul inițial pentru desemnarea oficială a câștigătorului era luna ianuarie 2025. Acum, indicatorii tehnico-economici au fost actualizați, iar acum se așteaptă o hotărâre de Guvern, astfel încât licitația să poată fi dusă la bun sfârșit.

Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.  Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania.” 

Ca lungime de traseu, centura metropolitană are 42 de kilometri, drumuri de legătură de 32 de kilometri, 20 de noduri rutiere, bretele și noduri rutiere în cuantum de 26 de kilometri, 156 de structuri, cinci tuneluri, 35 de kilometri piste de biciclete. Lungimea totală este de 74 de kilometri, din care 29 de kilometri pe raza municipiului Cluj-Napoca, 17 kilometri pe raza comunei Florești, 12 kilometri pe raza comunei Gilău, 5 kilometri în Baciu și 9 kilometri în Apahida.

Drumul Transregio Feleac TR 35, asigură tranzitul pe axa principală Vest – Est în Municipiul Cluj – Napoca conectând arii de interes urban și periurban (Gilau, Florești, Cluj – Napoca, Apahida), dar și autostrada A3, cât și aeroportul Avram Iancu. Prin implementarea acestui obiectiv vor fi descongestionate sectoare cu frecvente aglomerării actuale și va fi asigurată legătura directă a drumurilor naționale DN 1, DN 1C, DN 1F și DN 16 cu autostrada A3 și implicit va fi asigurată accesibilitatea și conectarea la rețeaua majoră TEN-T CORE.

Comenteaza