Trenul metropolitan merge mai departe abia în 2024

Trenul metropolitan merge mai departe abia în 2024

Documentația și avizele pentru trenul metropolitan Cluj ar urma să fie gata până în luna martie 2024.

"Obiectivul este de obiținere toate avizele necesare, hotărârile de guvern până în martie 2024, pentru a fi primii care depunem actele pentru finanțare. Proiectul a fost deblocat, în urma discuțiilor cu CFR-ul", a spus edilul Emil Boc. 

Primăria Cluj – Napoca a atribuit în 2020 asocierii SWS ENGINEERING SPA – SYSTRA – METRANS ENGINEERING SRL contractul pentru „Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj : Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții”.

Pentru trenul metropolitan din Cluj, se propunea implementarea unui sistem de transport rapid care să acopere întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 km.

„Pentru trenul metropolitan s-a ales soluția tehnică. Exista presiunea realizării unui al treilea fir de cale ferată, dar s-a decis că tehnologia permite să nu mai fie nevoie de realizarea firului suplimentar de cale ferată. Mai este nevoie de corelarea proiectului cu proiectul de electrificare a căii ferate, Coșleriu – Cluj. Studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan trebuie să fie gata până în luna februarie 2024, cu toate avizeze necesare ovținute. Odată cu această deblocare a proiectului, putem relua și cealaltă investiție care vizează culoarul de mobilitate de nord a Clujului. Dacă mai trebuia încă un fir de cale ferată pierdeam o bandă de circulație din culoarul de nord, mai precis din strada Câmpul Pâinii. Acum nu mai este cazul, vom anunța și proiectanții că pot să lucreze în continuare și la acest proiect”, a declarat recent primarul Emil Boc.

Trenul ar circula la intervale de 30 de minute, la ore de vârf, preconizându-se că ar scădea durata de călătorie între Nădășelu și Bonțida cu 10-25 de minute, respectiv cu 15-30 minute între Bonțida și Cluj-Napoca, se prevede în planul de mobilitate urbană Cluj-Napoca, recent aprobat (pg. 271). Trenul metropolitan ar parcurge ruta Nădășelu-Bonțida în 70 de minute.

Comenteaza