UNDĂ VERDE pentru Pasajul subteran de la Auchan Iris. Fără piste de biciclete, cu trotuare înguste

PUZ-ul pentru pasajul rutier subteran de la intersecția Bulevardului Muncii cu strada Oașului a primit aviz favorabil în Comisia de Urbanism a municipalitatății. Investiția vizează fluidizarea uneia dintre cele mai congestionate intersecții din oraș.

Primarul Emil Boc a explicat că, din cauza spațiului restrâns, nu este posibilă amenajarea de piste de biciclete prin pasaj. Traficul velo ar putea fi asigurat printr-un traseu paralel, prin interiorul ansamblurilor imobiliare care se construiesc în zonă. În cadrul ședinței, arhitecții din comisie au recomandat lărgirea trotuarelor acolo unde configurația terenului permite (există zone care permit doar 1m lățime, n.red.). 

Conform documentației publicată de municipalitatem, pentru fluidizarea traficului pe direcția Strada Oasului – B-dul Muncii va fi proiectat un pasaj rutier subteran, cu lungimea de aproximativ 114 m, lungimea rampelor de intrare/ieșire cuprinsă între 82 – 100 m, cu bandă de circulație unidirecțională de 4.00m, având și trotuare de serviciu cu lățimea de 0.75 m. Gabaritul la intrarea în pasaj va fi de minim 4.50 m, facilitând astfel circulatia autocamioanelor și a autobuzelor. Lățimea benzilor de circulatie centrale (pe care este linia de tramvai) este de 3.25 m, iar lățimea benzilor de circulație marginale este de 3.50 m.

Va fi reproiectat și sensul giratoriu de la intersecția străzilor Oașului, B-dul Muncii, Strada Fânațelor și strada George Gordon Bayron. Lucrările proiectate vor avea o lungime de aproximativ 444 m (pe direcția strada Oașului – B-dul Muncii) și vor viza și racordurile cu străzile laterale.

Tramvaiul va rămâne pe zona mediană, stația de tramvai se va reloca imediat după sensul giratoriu proiectat, fiind prevazută cu peroane acoperite.

Se va interveni și la podul existent de pe strada Oașului care traversează Pârâul Chinteni. În urma expertizării acestuia, vor fi prevăzute lucrari de reabilitare/înlocuire. De asemenea se va amenaja și secțiunea de scurgere a văii. În lungul străzilor, trotuarele existent se vor reproiecta, asigurându-se astfel desfășurarea traficului pietonal.

Realizarea pasajului impactează două proiecte imobiliare private: Elite City (B-dul Muncii, intersecție cu strada Fabricii) și Lucarom-Annadona (B-dul Muncii, intersecție cu strada Byron), aprobate prin hotărâri de Consiliu Local în 2021, respectiv 2022. Se vor modifica PUZ-urile, astfel încât vor ceda câteva bucăți de teren primăriei. 

Arhitecul șef trebuie acum să emită avizul, iar apoi proiectul va ajunge pe masa consilierilor locali spre aprobare.

Investiția se ridică la suma de 25 de milioane de euro, o parte finanțată din fonduri europene, iar termenul de execuție este de 3 ani. 

Comenteaza