DISTRIBUIE
“Chicago” de Alaa al-Aswani
Editura Polirom
Preţ 29,95 lei
Editura Polirom
Preţ 29,95 lei
Alaa al-Aswani este autorul bestsellerului “Blocul Iakubian”, cel mai bine vândut roman de limba arabă al începutului de secol XXI, tradus în 27 de limbi şi transformat într-un film de succes în 2006. “Chicago”, bestsellerul care a surclasat “Blocul Iakubian”, prezintă vieţile mai multor egipteni americanizaţi, stabiliţi în Chicago din motive politice sau economice. O mare parte din acţiune se petrece în campusul Facultăţii de Medicină, unde autorul însuşi şi-a finalizat studiile.
Scriind fără teamă şi fără tabuuri, Alaa al-Aswani propune o viziune critică atât a societăţii americane, unde unele dintre personajele sale se confruntă cu dezastrele provocate de abuzul de droguri şi relaţiile sexuale riscante, cât şi a politicii autoritariste a Egiptului contemporan. Dar, dincolo de mesajul său politic, “Chicago”, ca şi “Blocul Iakubian”, este, în primul rând, o extraordinară galerie de portrete zugrăvite cu măiestria şi migala unui miniaturist oriental. “În «Chicago» întâlnim aceeaşi structură şi aceeaşi deschidere vastă ca în «Blocul Iakubian», în care reflecţiile pe teme politice se îmbină cu poveşti de dragoste şi emancipare emoţională. Dar aspectul cel mai interesant al acestui roman este faptul că personajele sunt dislocate din confortul propriei culturi: aflate în exil, ele sunt lipsite de justificările oferite de aceasta, iar fanteziile, iluziile, prejudecăţile şi limitările lor se dezvăluie pe deplin” (The Telegraph).
Scriind fără teamă şi fără tabuuri, Alaa al-Aswani propune o viziune critică atât a societăţii americane, unde unele dintre personajele sale se confruntă cu dezastrele provocate de abuzul de droguri şi relaţiile sexuale riscante, cât şi a politicii autoritariste a Egiptului contemporan. Dar, dincolo de mesajul său politic, “Chicago”, ca şi “Blocul Iakubian”, este, în primul rând, o extraordinară galerie de portrete zugrăvite cu măiestria şi migala unui miniaturist oriental. “În «Chicago» întâlnim aceeaşi structură şi aceeaşi deschidere vastă ca în «Blocul Iakubian», în care reflecţiile pe teme politice se îmbină cu poveşti de dragoste şi emancipare emoţională. Dar aspectul cel mai interesant al acestui roman este faptul că personajele sunt dislocate din confortul propriei culturi: aflate în exil, ele sunt lipsite de justificările oferite de aceasta, iar fanteziile, iluziile, prejudecăţile şi limitările lor se dezvăluie pe deplin” (The Telegraph).
DISTRIBUIE
Comenteaza