Boc, despre nominalizarea lui Daniel David la Ministerul Educației: ”A fost o discuție elaborată pe principii, pe valori și după aceea pe acceptarea funcției”

Boc, despre nominalizarea lui Daniel David la Ministerul Educației: ”A fost o discuție elaborată pe principii, pe valori și după aceea pe acceptarea funcției”
| Foto: https://www.facebook.com/UnivBabesBolyai

Rectorul UBB Cluj, Daniel David, propus pentru a prelua portofoliul Educaţiei şi Cercetării în noul Guvern, a primit, luni, aviz favorabil din partea comisiilor de specialitate ale Parlamentului.

Emil Boc a vorbit la ZIUA LIVE despre cum s-a ajuns la nominalizarea lui Daniel David la Ministerul Educației și importanța educației în parcursul european al României. Emil Boc spune despre Daniel David că face parte din acea categorie de oameni care nu au mers în politică să obțină ceva, ci s-au validat în plan profesional și după aceea au venit în politică să aducă valoare adăugată.

Cum s-a ajuns la această nominalizare a fost întrebat Emil Boc de către Mihai Moga. ”A fost o discuție pe care am avut-o cu președintele PNL Ilie Bolojan, care are o părere foarte bună despre domnul Daniel David și în discuția pe care am avut-o despre educație de a veni cu oameni care sunt în sistemul educațional recunoscuți de sistem, adică oameni care să aibă anvergura profesională atunci când te întâlnești cu rectorii universităților, te întâlnești cu reprezentanții mediului preuniversitar, cu societatea civilă din mediul academic să te recunoască că ești un om validat prin propria ta muncă.

UBB-ul este universitatea numărul 1 a României, astăzi este pe primul loc și de referință în clasamentele internaționale. Este cea mai bine plasată universitate din România în clasamentele internaționale, cu numărul cel mai mare de studenți pe care îl are vreo universitate în România. Și atunci evident, că rectorul acestei universități are prima carte de vizită deschisă pentru a putea să-și ducă și experiența în Ministerul Educației.

Și atunci, mă bucur că domnul David a acceptat. N-a fost cum se zice, din prima, a fost o discuție elaborată pe principii, pe valori și după aceea pe acceptarea funcției. Inclusiv faptul în protocolul de guvernare dacă îl citiți Educația este între primele trei priorități majore ale acestui guvern, stabilit foarte clar atât din perspectivă financiară, cât și din perspectiva impactului pe care trebuie să îl aibă pentru societate.

Semințele pe care le vom planta acum în educație vor răsări sau vom culege roadele lor peste 10 ani, dar dacă nu le semeni acum, nu vom culege niciodată. Pentru că plătim și noi ca multe alte ţări faptul că educația nu a avut locul și rolul pe care trebuie să îl aibă într-o societate democratică atât din perspectiva finanțării, cât și din perspectiva abilităților și a lucrurilor pe care le formează în copii încă din ciclul primar școlar universitar. Dacă acolo nu sunt valorile, principiile, abilitățile necesare să se formeze, se ajunge la acel anaflabet funcțional care are 10 diplome, dar nu poate să ia o decizie, nu poate să înțeleagă ce se întâmplă. Le vede pe toate în față, dar nu poate să înțeleagă.

Atunci trebuie sistemul nostru educațional rearanjat de la finanțare până la competențe și ceea ce trebuie să învețe școala e acea capacitate de gândire critică. În 2050 vor fi jumătate din slujbele care astăzi nu există. Slujbe noi vor apărea, slujbe vechi vor dispărea, nu poți să pregătești copilul din clasa întâi sau în clasa pregătitoare pentru o slujbă care nu va mai exista când va termina facultatea. Trebuie să te dici la abilitățile necesare să poată să facă față în orice meserie care va apărea. Ori pentru asta trebuie gândire critică, ace capacitate ca tu să preiei decizia și să nu înghiți ca o gâscă tot ce ți se servește, să ai capacitatea să știi să te informezi cu tehnologia de astăzi la ultima informație apărută, să ai capacitatea de a lucra în echipă.

Să ai spiritul de colaborare care e atât de important. Într-o lume individualistă dacă nu lucrezi în echipă nu vei putea să reușești. Abilitățile acestea trebuie formate timpuriu și curicula școlară trebuie regândită astfel încât să formeze aceste tipuri de abilități care să te pregătească pentru o piață a muncii aflată într-o continuă schimbare. Această schimbare se întâmplă sub ochii noștri, atât prin digitalizare și tehnologie, dar și prin noile abilități despre care am vorbit. De aceea cred că Educația este o chestiune fanion și mă bucur că avem un ministru al Educației de la Cluj de înaltă ținută și cu respect profesional", a declarat Emil Boc la ZIUA LIVE

Daniel David, în vârstă de 52 de ani, este rector aflat la al doilea mandat de conducere a Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, unde din 2007 este profesor de științe cognitive clinice.

Comenteaza