De la 300 km/h în Arabia Saudită la 40 km/h pe Cluj-Oradea: Comparatia unui clujean între trenuri de mare viteză
- Scris de Ziua de Cluj
- 22 Feb 2025, 14:23
- Life
- Ascultă știrea

Un clujean pasionat de transportul feroviar a avut ocazia să testeze trenuri de mare viteză în Arabia Saudită și Uzbekistan, aducând în discuție diferențele semnificative față de infrastructura din România.
După o călătorie de 450 de kilometri pe trenul de mare viteză care leagă Mecca, Jeddah și Medina, la o viteză de 300 km/h, clujeanul a subliniat rapiditatea și confortul acestui sistem de transport din Desertul Arabiei, care l-a impresionat prin eficiență și punctualitate.
În contrast, trenurile din Uzbekistan, care circulă între Buhara, Samarkand și Tashkent, ating o viteză maximă de 180 km/h, fiind o opțiune mult mai lentă decât cele din regiunile dezvoltate ale Asiei Centrale. În mod ironic, el remarcă faptul că, în ciuda acestui progres impresionant al infrastructurii feroviare internaționale, România încă se confruntă cu o rețea feroviară lentă.
De exemplu, trenul care leagă Clujul de Oradea circulă cu o viteză de doar 40 km/h și parcurge cei 150 de kilometri în aproximativ 3,5 ore, iar acest lucru rămâne un subiect de nemulțumire pentru mulți călători.
"De ani de zile încerc să compar măcar cu un tren de mare viteză Cluj-Oradea, dar nu reușesc atâta timp cât merge cu 40 km/h și parcurge în 3,5 ore cei 150 km până la fosta frontieră Schengen", a scris clujeanul pe o rețea de socializare.
Mai mult, călătorul clujean își exprimă speranța că România va reuși într-o zi să adopte trenuri de mare viteză, comparabile cu cele din țări în dezvoltare, cum ar fi Indonezia, care deja a intrat în elita țărilor cu trenuri care depășesc 300 km/h. Acesta își propune să exploreze personal sistemul feroviar din Indonezia în următoarea sa călătorie.
În ciuda condițiilor naturale dificile din Indonezia, inclusiv vulcani activi și cutremure frecvente, aceasta reușește să implementeze tehnologii de transport avansate.