Cum obţii despăgubiri de sute de euro din întârzierea avionului

Cum obţii despăgubiri de sute de euro din întârzierea avionului
Pasagerii din România au drepturi stabilite prin legislaţia Uniunii Europene (UE) şi pot obţine despăgubiri dacă operatorii aerieni nu îşi respectă angajamentele.

Informaţia pe care puţini dintre călători o deţin este că, din momentul în care au cumpărat biletele, au devenit parte a unui contract cu drepturi foarte clare pe care companiile aeriene trebuie să le respecte, stabilite prin legislaţia europeană.
 
Există situații în care companiile sunt vinovate de cazuri ca întârzieri, anulări, refuzuri de îmbarcare a pasagerilor, ce conduc la multe ore pierdute în aeroporturi, decalarea planurilor de vacanţă sau ratarea unor evenimente importante din viaţa personală sau profesională, potrivit portalului Pasagercudrepturi.ro. Specialiştii pot determina dacă evenimentele neplăcute au fost cauzate de compania aeriană, iar despăgubirile pot ajunge până la 600 euro/persoană. 
 
„În 2014, opt milioane de pasageri au avut dreptul să ceară despăgubiri companiilor aeriene, însă doar 2% şi-au revendicat acest drept. Timpul nu este pierdut deoarece procesul de despăgubire este retroactiv şi orice situaţie de acest tip petrecută în ultimii trei ani are potenţial de despăgubire din partea companiilor aeriene”, a declarat Mariana Pavel, specialist în comunicare.
 
Conform regulamentului european, drepturile pasagerilor se aplică pentru toate biletele, indiferent de categorie sau de clasa tarifară, cu condiţia ca zborul să fi fost operat de o companie autorizată la nivel european şi să fi avut plecarea sau sosirea într-un stat membru al UE. În Europa, 100.000 de pasageri depun plângeri în fiecare an pentru despăgubiri din partea companiilor aeriene.

Comenteaza