Firmele românești cresc beneficiile pentru angajați. Excursii plătite, abonamente medicale, lucru de acasă

Firmele românești cresc beneficiile pentru angajați. Excursii plătite, abonamente medicale, lucru de acasă
75% dintre companiile mari oferă beneficii extrasalarile propriilor angajați, iar abonamentele de sport, spa și relaxare, tichetele de masă și de cadouri, abonamentele medicale sunt printre cele mai întâlnite beneficii oferite.

Beneficiile acordate de angajatorii români au devenit tot mai variate și creative ca metodă de retenție și de fidelizare, potrivit agenției de resurse umane Smartree. Dacă acum câțiva ani doar tichetele de masă sau decontarea transportului erau incluse în bonificații, ei oferă în prezent tichete de cadouri, abonamente de sport, medicale și la saloane spa - înfrumusețare, excursii plătite, camere de relaxare, fructe la birou. 

La acestea se adaugă inclusiv posibilitatea de a lucra de acasă sau opțiunea de a achiziționa produse și servicii la prețuri reduse. „Beneficiile reprezintă un instrument solid de motivare a angajaților, de stimulare a performanței și de păstrare, pe termen lung, a loialității lor în cadrul companiilor, dar și de atragere a noi candidați implicați în procesele de recrutare.

Implementat într-un mod coerent, corect și transparent, și ținându-se cont de tendințele din piață, dar și de resursele disponibile ale companiilor, acest sistem de bonusare poate conduce la o retenție sporită a angajaților”, a declarat Raluca Peneș, HR coordinator la Smartree.  

Valoarea medie a beneficiilor oferite de companii în 2017 a a fost mai mare cu 11% față de media anului precedent. Creșterea înregistrată de-a lungul anului a fost determinată de implementarea programelor de bonusare de către companiile care s-au adaptat rapid la cerințele din piață, în scopul fidelizării propriilor angajați, dar și cu obiectivul de a atrage alți candidați.

79% dintre companii au oferit beneficii angajatilor, în creștere cu 4% față de anul precedent, în timp ce 8% dintre aceștia au dat beneficii în mod diferențiat, în funcție de politica fiecărei entități din grup. 13% dintre clienții Smartree nu au oferit beneficii anul trecut propriilor angajați. 

“Având în vedere că piața ofertelor de muncă a fost una foarte competitivă în 2017, din ce în ce mai multe companii au implementat noi sisteme de beneficii, prin extinderea acestor politici la nivelul tuturor departamentelor.

Sunt și companii multinaționale care deja și-au făcut cunoscută decizia de a intra în 2018 pe piața din România, aspect care va determina actualii angajatori să pastreze și să adapteze continuu aceste sisteme de beneficii, pentru motivarea angajaților existenți, dar și pentru atragerea de noi potențiali candidați”, a adăugat Peneș.

Pentru anul curent reprezentanții companiei estimează o creștere de 10% în valoarea medie a bonusurilor acordate angajaților, pe fondul unei piețe a muncii tot mai dinamice. În 2018, angajatorii vor căuta metode neconvenționale de a-și fideliza membrii echipelor, cu accent pe natura nonfinanciară a pachetului de beneficii. 

Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR, procesează 600.000 de angajați anual și are 200 de clienți, în majoritate companii multinaționale, dar și companii cu capital integral românesc, și grupează 80 de specialiști în administrare de personal și recrutare.

Comenteaza