Amendă de 770.000 de euro pentru Wizz Air. Cum şi-a înşelat clienţii

Amendă de 770.000 de euro pentru Wizz Air. Cum şi-a înşelat clienţii

Compania aeriană low-cost Wizz Air şi-a păcălit clienții să cumpere bilete scumpe şi s-a ales cu o amendă în valoare de 770.000 de euro pentru "comunicare înșelătoare". 

Cea care a aplicat sancţiunea este Autoritatea pentru concurență de la Budapesta, a informat Reuters. Organismul de supraveghere al concurenței din Ungaria a aplicat Wizz Air (WIZZ.L) o amendă de 770.000 de euro (839.916 dolari).

Amenda este aplicată pentru "comunicarea înșelătoare", a anunțat sâmbătă autoritatea pe site-ul său. Autoritatea de concurență din Ungaria a declarat că Wizz Air a încălcat obligația profesională de "due diligence" și a acţionat înșelător prin modul în care și-a descris serviciul de check-in automat și a împingând astfel consumatorii către pachete mai scumpe.

Amenda vine după ce Wizz Air și-a redus previziunile anuale de profit la începutul acestei săptămâni, după ce a raportat o scădere de 44% a profitului operațional din primul trimestru, parțial din cauza costurilor legate de probleme la motoarele Pratt & Whitney (RTX.N), și contractele de leasing pentru a spori capacitatea.

Compania aeriană low-cost, care zboară o flotă integrală de Airbus, s-a confruntat cu provocări legate de motoarele Pratt și Whitney RTX, 46 dintre avioanele sale urmând să fie reținute la sol pentru inspecții în această vară, generând constrângeri asupra capacității.

Companiile aeriene europene s-au confruntat cu o primă jumătate a anului dificilă din cauza creșterii în spirală a costurilor și a normalizării cererii clienților după un boom inițial post-pandemie. 

Compania Wizz Air nu a fost disponibilă imediat pentru a oferi un punct de vedere despre acest subiect, a mai informat Reuters. 

Comenteaza