Angajații CFR vor protesta în fața Guvernului. Ce nemulțumiri au legate de o rută de Cluj

Angajații CFR vor protesta în fața Guvernului. Ce nemulțumiri au legate de o rută de Cluj
| Foto: Florin Popa

Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR) anunță faptul că angajații CFR vor participa la un miting de protest în fața Guvernului.

Potrivit unui comunicat al FSTFR, ceferiștii vor participa la Mitingul de Protest din 25 octombrie 2024 din fața sediului Guvernului României între orele 13.00-16.00, deoarece aceștia nu pot accepta să fie lăsat de către factorii decidenți din România să se distrugă Calea Ferată Română, de Directori Generali puși politic sau prin diverse inginerii tehnice.

„Deși ni s-a promis nouă Ceferiștilor că ni se vor rezolva revendicările noastre legate de Legea nr. 360/2023, motiv pentru care am hotărât să protestăm în 25 octombrie doar 200 ceferiști și doar pentru nemulțumirile celor ce muncesc în grupe de muncă speciale care vor ieși la pensie pe baza Legii 360/2023 cu pensii mai mici decât cei care au ieșit la pensie după legea veche până la data de 01 septembrie 2024.

Totuși, aceștia precizează că ar putea fi 5.000 de protestatari ceferiști în 25 octombrie 2024 în fața sediului Guvernului României între orele 13.00-16.00, deoarece ceferiștii observă că în politicile candidaților la prezidențiale și în politicile Ministerului Transporturilor și Infrastructurii se vorbește și se păstrează același principiu ca și cel folosit, după revoluție și până în prezent, la fondurile alocate de Ministerul Transporturilor către sistemele de transport: rutier și feroviar, respectiv peste 90% pentru transportul rutier și sub 10% pentru transportul feroviar, în timp ce în toate țările din Uniunea Europeană din fondurile ce sunt la Ministerul Transporturilor, peste 50% merg în transportul feroviar și sub 50% merg în transportul rutier.

Rută de Cluj, motiv de nemulțumire pentru ceferiști

Totodată, sidicatul afirmă că există o nemulțumire a ceferiștilor legată de o rută de Cluj.

„Faptul menționat a condus la subfinanțarea permanentă și la degradarea infrastructurii feroviare din România, la apariția a sute de restricții și limitări de viteză pe calea ferată română, la micșorarea permanentă a parcului de locomotive și vagoane, precum și a automotoarelor DESIRO existente pentru care nu au mai existat nici banii de piese de schimb unde astfel am ajuns să avem de exemplu, secția București - Giurgiu închisă circulației timp de 20 ani (în perioada 2005- 2024) din cauza podului de la Grădiștea și acum din decembrie 2024 urmează din cauza a două podețe în degradare, închiderea secției Cluj-Sighetu Marmației (de la noul Mers de tren) pentru că din cauza subfinanțării permanente a infrastructurii feroviare avem poduri și podețe în degradare continua pe infrastructura feroviară, ce nu mai permit circulația peste ele cu locomotive grele LDE, iar din cauza subcompensării permanente a CFR CĂLĂTORI, nu sunt Automotoare DESIRO suficiente, astfel încât să se repartizeze 4 Automotoare DESIRO și pe secția Cluj-Sighetu Marmației și astfel încât un Director General al CFR CĂLĂTORI oricare ar fi acesta, să poată să fie schimbat din funcție în clipa imediat următoare când își permite să anuleze trenurile de călători din noul mers de tren, respectiv trenurile care în actualul mers de tren circulă și în noul mers de tren de călători scrie în dreptul lor anulat”, se mai precizează în comunicatul FSTFR.

Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România precizează că numărul ceferiștilor prezenți la Mitingul de Protest din 25 octombrie 2024 poate fi de cinci mii de protestatari dacă nu se vine cu:

  • Comunicat din partea CFR CĂLĂTORI în sensul că a găsit soluții pentru repunerea în circulație a trenurilor de călători ale CFR CĂLĂTORI de la noul Mers de tren și pe secția Cluj – Sighetul Marmației;
  • Comunicat de la Compania Națională de Căi Ferate (CNCF) 1CFR” - SA în sensul că a introdus la modernizare cele două podețe ce sunt în degradare de pe secția Cluj-Sighetu Marmației.
Comenteaza