Creșteri și tăieri de buget pe principalele șantiere rutiere din România. Situația Autostrăzii Transilvania
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 14:06
- Economie
- Ascultă știrea
Bugetele autostrăzilor românești au suferit modificări importante.
Bugetele autostrăzilor au suferit modificări în urma actualizării finanțărilor, potrivit datelor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). A7 Focșani – Bacău primește peste un miliard de lei în plus, în timp ce A8 scade.
Autostrada A7 Focșani – Bacău, construită de UMB, a beneficiat anul acesta de o suplimentare de buget de peste 1 miliard de lei, față de suma inițială de 900 de milioane de lei, conform datelor CNAIR, centralizate de pasionații de infrastructură, scrie economica.net.
La polul opus, proiectul A8 Leghin – Târgu Neamț, contractat tot cu UMB, înregistrează o scădere a finanțării de 428 milioane de lei.
Topul autostrăzilor cu cei mai mulți bani alocați
- A7 Focșani – Bacău primește în total 1,96 miliarde de lei în 2025. Chiar și așa, bugetul este aproape epuizat: mai rămân doar 14 milioane de lei, sumă insuficientă față de nivelul unei facturi emisă de regulă de UMB.
- A1 Sibiu – Pitești a primit un supliment de 644 milioane de lei, iar în septembrie 2025 mai avea necheltuiți peste 700 milioane de lei.
- A7 Ploiești – Buzău are un buget actualizat mai mare cu 533 milioane de lei față de valoarea inițială. Anul acesta a fost dat în trafic lotul 2 Mizil – Pietroasele (construit de asocierea Coni – Trace), iar la finalul lunii noiembrie urmează să fie deschis și lotul 3 Pietroasele – Buzău (construit de asocierea Nurol – Makyol).
Autostrăzile de la care s-au tăiat bani
- A8 Leghin – Tg Neamț: - 428 milioane de lei
- A3 Transilvania: - 272 milioane de lei
- A8 Tg Mureș – Miercurea Nirajului: - 238 milioane de lei
Pentru capetele A8 Tg Mureș – Tg Neamț, bugetul pe 2025 este deja epuizat, în timp ce pe A3 Transilvania mai rămân de cheltuit aproape 300 milioane de lei.











