Ce mesaj a transmis BCR clienților, după declanşarea boicotului în urma scandalului Schengen / CNAIR a anunţat că se mută la CEC

Ce mesaj a transmis BCR clienților, după declanşarea boicotului în urma scandalului Schengen / CNAIR a anunţat că se mută la CEC

În România s-a declanşat un val al boicotului îndreptat spre firmele cu capital austriac, după ce guvernul de la Viena a împiedicat aderarea României în Spaţiul Schengen. BCR și proprietarul Erste au reacţionat. 

BCR susține că aderarea la Schengen este în afara puterii sale de decizie, însă banca susține România.

Vicepreședintele BCR, a declarat vineri dimineață în emisiunea Deșteptarea la Europa FM că, după reacțiile din spațiul public ce îndemnau la boicotul firmelor austriece, BCR a pierdut foarte puțini clienți.

Mai exact de la BCR din cei 2,8 milioane de clienți persoane fizice, doar 12 persoane și-au mutat conturile după apelurile politicienilor sau altor persoane publice la boicotarea afacerilor cu capital austriac, a transmis economedia.ro. 

După ce Austria a refuzat acceptarea României în Schengen, BCR și proprietarul Erste au inițiat o serie de întâlniri cu decidenții relevanți în susținerea cauzei României și pentru a explica avantajele economice și sociale ale aderării României la Schengen

Mesajul transmis clienților BCR de către președinte băncii, trimis în aplicația George:

„Dragă client,
Este multă emoție în România, în acest final de an. O resimțim fiecare dintre noi, clienți și angajați BCR, și e important să vorbim despre asta.

Aderarea la Schengen este în afara puterii noastre de decizie, însă implicarea și susținerea noastră au fost depline. Din 18 noiembrie, când Austria a anunțat că își va folosi dreptul de veto, colegii din BCR și Grupul Erste, la cel mai înalt nivel, au inițiat o serie de întâlniri cu decidenții relevanți în susținerea cauzei României. Am explicat, am insistat și vom continua să poziționăm clar avantajele economice și sociale ale aderării României la Schengen. Este datoria noastră să susținem România!

De ce? Este simplu. și e o mărturie sinceră: credem și investim în România! Am fost mereu aproape de români, în ultimii 30 de ani, indiferent de context: crize, pandemie, război la granițe. Și o vom face mai departe.

Pentru că Banca Comercială Română este astăzi mai mult decât banking. Înseamnă oameni pentru oameni:
– 3 milioane de clienți, care cred și investesc în România;
– 10.000 de companii care creează 600.000 de locuri de muncă, aici, în România;
– 600.000 de români care au trecut prin cursuri gratuite de educație financiară.

BCR este o bancă puternică! Iar noi vom continua să facem ce știm mai bine: să fim aproape de români, aproape de clienții noștri, să oferim încredere și să fim un exemplu de responsabilitate.

Vom face tot ceea ce ține de noi. Și mai mult de atât.
Cu prietenie,
Sergiu Manea,
Președinte BCR”

Amintim că inclusiv CNAIR a anunţat mutarea conturilor de la BCR la CEC. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutieră (CNAIR) rulează anual zeci de miliarde de lei prin conturile pe care le are deschise la BCR. Toate aceste operațiuni ar urma să se facă prin CEC, după ce Compania a anunțat că își închide conturile de la banca membră a Erste Group, Austria. Potrivit oficialilor CNAIR, transferul va dura însă câteva luni. Cât privește decizia de a face această mutare, CNAIR susține că este „o măsură de siguranță”.

Întrebat care este rulajul financiar pe care CNAIR îl face prin conturile BCR, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR a declarat pentru HotNews.ro, că este „de ordinul zecilor de miliarde de lei anual”. Asta înseamnă, printre altele, bugetul, plățile către salariați, plățile contractorilor și chiar rovigneta.

Comenteaza