Centrele de evenimente ţin în viaţă afacerile hotelierilor

Centrele de evenimente ţin în viaţă afacerile hotelierilor
Intrat la început de an sub umbrela grupului internaţional Ramada, hotelul ridicat de dezvoltatorul local EuroTrend pe Calea Turzii îşi lansează şi o sală de conferinţe.

Cele mai mari centre de conferinţe şi manifestări din oraş ţin de unităţile hoteliere care dispun şi de cele mai mari capacităţi de cazare, Napoca Grand Hotel şi Grand Hotel Italia. Evenimentele asigură un procent semnificativ din activitatea hotelurilor.

Centru de evenimente al Ramada, lansat oficial în această săptămână, include mai multe spaţii din cadrul hotelului care pot fi utilizate pentru evenimente de afaceri sau manifestări private: un restaurant de 200 de locuri, un restaurant cu lounge de 26 de locuri, o sală de evenimente cu o capacitate de 44-150 de locuri (în funcţie de modalitatea de amenajare) şi o alta cu 120 de locuri, două săli de întâlniri, cu câte 20 respectiv 26 de locuri. Acestea dispun de dotări pentru evenimente şi sunt deservite de spaţii de primire şi zone pentru pauze de cafea. Tot pe segmentul de servicii, dezvoltatorii au amenajat un centru de spa. „În acest moment avem programate atât evenimente corporate, cât şi evenimente private pentru următoarele luni", a menţionat Georgiana Corsău, marketing manager la Ramada Cluj. Dezvoltatorii fostului Akantus au afiliat hotelul lanţului Ramada, brand de sub umbrela Wyndham Hotel Group, transformarea devenind oficială la începutul acestui an. Unitatea de turism construită pe Calea Turzii este cotată la 4*, are 100 de camere şi a devenit operaţională în 2012.

Proprietarii Grand Hotel Napoca (fostul Napoca) au decis ca odată cu recenta renovara a unităţii să amenajeze şi un centru de conferinţe cu o capacitate totală de 4.000 locuri, dintre care 1.600 într-o singură sală. Grand Hotel Italia (187 camere) din Bună Ziua are 14 săli de conferinţe pentru evenimente corporate sau private, convenţii internaţionale, conferinţe, manifestări de modă, traininguri, team buildinguri sau chiar banchete, nunţi şi mese de prânz. Sala principală de conferinţe poate găzdui 850 de participanţi sau poate fi împărţită în trei săli cu o capacitate de 240 de persoane fiecare. Celelalte nouă săli de conferinţe, localizate la mezanin, au capacităţi cuprinse între 10 şi 100 de persoane. Investiţia în amenajarea spaţiilor de evenimente nu doar că se justifică, dar susţine în mare măsură afacerea hotelieră, spun proprietarii. „Asta ne ţine în viaţă. Din partea de evenimente, activitatea principală o reprezintă conferinţele şi congresele, iar acestea nu doar că ocupă spaţiile de manifestări, dar aduc şi oaspeţi pentru partea de cazare. Au fost evenimente care au ţinut 2, 3, 4 zile hotelul ocupat. Avem lunar unul sau două evenimente de mari dimensiuni, asta însemnând manifestări de câteva sute de persoane, iar cele mici, de 10 până la 70 de persoane, se desfăşoară aproape zilnic. Am avut evenimente care s-au desfăşurat pentru prima dată în ţară aici la Cluj. Cam 50% din afacerile hotelului vin prin centru de conferinţe", a menţionat Simion Pruneanu, unul dintre proprietarii Grand Italia.

 

Comenteaza