Cine ne strică drumurile? O treime din camioanele care circulă la Cluj au depășiri de tonaj

Cine ne strică drumurile? O treime din camioanele care circulă la Cluj au depășiri de tonaj

Un control pe drumurile din județul Cluj a arătat că peste o treime dintre camioanele trase pe dreapta aveau depășiri de tonaj și au fost imobilizate. Sindicaliștii cer ministrului Transporturilor să efectueze controale „pe bune". 

Sindicatul drumarilor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) îi cere Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, controale reale pentru camioanele grele și transporturile agabaritice și atenționează că acestea degradează șoselele din cauza supraîncărcării, chiar dublu față de tonajul admis, fără respectarea legii.

La un control efectuat în august 2021 pe drumurile din județul Cluj, peste o treime dintre camioanele trase pe dreapta aveau depășiri de tonaj și au fost imobilizate, atrag atenția sindicaliștii, potrivit economedia.ro.

În vara anului trecut, fostul ministru Cătălin Drulă, a „dat liber” Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) să controleze „pe bune” camioanele, însă după ieșirea USR de la guvernare PNL l-ar fi schimbat la comandă politică pe șeful instituției care începuse verificările reale, mai acuză sindicaliștii. 

Sindicatul Drumuarilor "Elie Radu" arată, într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Grindeanu, că „angajații CNAIR nu pot repara drumurile în ritmul în care le distrug transportatorii”, susțin că ISCTR nu are suficiente cântare și de aceea solicită modificarea legislației pentru a permite drumarilor să verifice și să-i amendeze pe șoferii camioanelor care nu respectă tonajul.

„Deoarece constatăm că nu putem repara drumurile, în ritmul în care le distrug transportatorii, am solicitat domnului ministru:

  • modificarea legislaţiei, astfel încât salariaţii noştri să poată verifica şi amenda transporturile agabaritice neautorizate;
  • achiziţionarea de instalaţii care sesizează şi alarmează în privinţa transporturilor agabaritice aşa cum se procedează în alte ţări din Europa. În prezent CNAIR are montaţi contori clasificatori care furnizează date referitoare la greutatea totală a autovehiculelor care circulă pe autostrăzi şi drumurile naţionale. Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone”, a transmis Sindicatul din CNAIR.

Pe 28 octombrie 2021, ministrul interimar Dan Vîlceanu l-a „transferat” pe Mihai Alecu de la şefia Autorităţii Rutiere Române (ARR) la conducerea ISCTR. Mihai Alecu începuse un proiect de digitalizare la ARR, iar la ISCTR va trebui să resolve problema trecerii inspectorilor ISCTR din personal contractual în categoria funţionarilor publici şi a pierderii posibilităţii de autofinanţare din amenzile rutiere (Legea 352/2015).

Totodată, sindicatul reprezentativ susține că, deși s-a convenit asupra acestor propuneri, ministerul ar dori doar o majorare a cuantumului amenzilor pentru șoferii de camioane care depășesc tonajul.

Comenteaza