Clujul a generat 30 de aplicații informatice pentru piața imobiliară

Clujul a generat 30 de aplicații informatice pentru piața imobiliară
Juriul a evaluat soluțiile imobiliare propuse de tineri la un potențial de 1 milion de euro | Foto: PTR
Clujul a generat 30 de aplicații informatice pentru piața imobiliară locală
Clujul a generat 30 de aplicații informatice pentru piața imobiliară locală
Clujul a generat 30 de aplicații informatice pentru piața imobiliară locală

O asociație înființată la Cluj de patru antreprenori locali a pus în practică prima competiție de tip Real Estate Hachathon din Europa, unde au fost prezentate peste 30 de soluții digitale inovatoare dedicate pieței imobiliare locale.

«Am remarcat că există o nevoie stringentă de digitalizare a industriei imobiliare, aspect care poate schimba major dinamica domeniului pe termen mediu-lung și că există foarte mulți profesioniști în industria de tehnologie, care au nevoie de promovare și de investiții pentru a-și implementa soluțiile», a declarat Ciprian Pașca, cofondator al PropTech România (PTR).

„Am avut deja prima întâlnire cu câștigătorii categoriei noastre și ne propunem să implementăm soluția propusă de ei în cel mai scurt timp”, a spus Marius Barbu, Head of Asset Management Nepi Rockcastle.

Competiția a reunit 200 de specialiști din domeniile tech și real estate, iar pe parcursul celor două zile de hackathon echipele locale și internaționale înscrise au gândit și au dezvoltat soluții și platforme de inovație adaptate celor șase categorii din concurs specifice diferitor segmente ale industriei de real estate.

Provocările adresate start-up-urilor și companiilor de tehnologie, propuse de jucători importanți din piața locală de real estate (JLL, Nepi Rockcastle, Ceetrus, Portland Trust, Speedwell, Simacek), s-au axat pe intermedieri imobiliare, clădiri inteligente de birouri, facility management, rezidențial, retail, comunitate.

Bright Agency București, deținută de antreprenorul Bogdan Nicoară, a fost desemnată drept câștigătoare a competiției. Platforma permite potențialilor chiriași să acceseze în timp real spațiile disponibile dintr-un centru comercial, să vadă configurația lor și costurile de închiriere aferente.

Prin intermediul algoritmilor și utilizării inteligenței artificiale, aplicația permite configurarea unui call center activ 24 din 24 cu ajutorul chatboților. Se pot trimite notificări cu privire la statusul contractelor și termenul expirării acestora și se pot include setări de reînnoire automată. Aplicația poate face predictibil și gradul de ocupare a spațiilor prin intermediul comportamentului pe care chiriașii îl au în platformă.

Echipele clasate pe primele trei locuri au șansa de a reprezenta România în cadrul conferinței Future PropTech ce va avea loc în Londra, în perioada 13-15 mai. Experții din juriu estimează că implementarea soluțiilor inovatoare prezentate ar putea avea un potențial comercial de peste un milion de euro.

În iunie, PTR va organiza PropTech Demo Day, un eveniment interactiv adresat industriei de real estate, în cadrul căruia dezvoltatorii de astfel de soluții își vor prezenta proiectele inovatoare, având posibilitatea de a atrage finanțare pentru start-up-urile lor.

Lansată în acest an, PTR este o platformă dedicată antreprenorilor, investitorilor și dezvoltatorilor pasionați să găsească soluții tech pentru industria imobiliară și să genereze modele de business inovatoare printr-o înțelegere aprofundată a domeniului imobiliar. Conceptul este gândit de patru antreprenori clujeni cu experiență în consultanță de business, startup-uri, tehnologie, inteligență artificială

PropTech este un termen folosit pentru a descrie o soluție de transformare digitală care are legătură cu ciclurile de viață ale unei proprietăți imobiliare, de la arhitectură și construcții, la dezvoltarea, administrarea, vânzarea, cumpărarea și folosirea imobilelor de tip rezidențial, comercial, industrial sau de birouri. Pe plan internațional, Airbnb și WeWork sunt considerate soluții de PropTech.

Comenteaza