Clujul va avea agenţie de investiţii şi promovare a exporturilor
- Scris de Ziua de Cluj
- 03 Iul 2017, 13:30
- Economie
- Ascultă știrea
Noul executiv a aprobat în prima sa ședință două propuneri ale Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA) dedicate susținerii dezvoltării și consolidării business-ului românesc.
Prin ordonanță de urgență a fost aprobată înființarea, organizarea și funcționarea a nouă agenții pentru IMM, atragere de investiții și promovare a exportului, cu un rol în implementarea programelor naționale ale MMACA, inclusiv în derularea Start-up Nation.
„Măsura vine în sprijinul sectorului IMM, al investițiilor străine și al activității de promovare a exportului, impactând direct atât dezvoltarea și consolidarea mediului de afaceri în plan regional, cât și implementarea concretă a Start-up Nation, priorități ale MMACA”, a precizat ministrul Ilan Laufer.
Prin acest act normativ cele opt oficii teritoriale pentru IMM și cooperație, aflate în subordinea MMMACA, se reorganizează în nouă agenții pentru IMM, atragere de investiții și promovare a exportului, localizate în Cluj-Napoca, Brașov, Constanța, Craiova, Iași, Ploiești, Târgu-Mureș, Timișoara, București.
Prin cel de-al doilea act se aprobă prin memorandum încadrarea schemei de ajutor de minimis pentru programul de susținere a internaționalizării operatorilor economici pentru perioada 2017-2010 în politicile economico-bugetare și financiare ale statului român.
„Împreună cu mediul de business românesc schimbăm paradigma în ceea ce privește exportul. Pe lângă produse trebuie să acordăm atenție exportului de servicii, de know-how și mă bazez pe faptul că antreprenorii români au o capacitate de adaptare foarte mare şi găsesc soluţii inovatoare de a accede pe piețele externe. Vreau o implementare rapidă a măsurilor ce ne revin în programul de guvernare, pentru susținerea internaționalizării mediului de afaceri”, a declarat ministrul.
Prin programul de internaţionalizare, care se desfășoară în perioada 2017-2020, MMACA încurajează companiile românești să utilizeze noi instrumente de promovare individuală pentru dezvoltarea de parteneriate în străinătate și creștere a amprentei românești pe piețele externe. Beneficiari sunt societățile ce îşi desfășoară activitatea în România şi se încadrează în categoria IMM.
Acestea pot primi finanțare în limita a 50.000 lei/an/beneficiar pentru participări individuale la târguri şi expoziţii internaţionale, la misiuni economice organizate în străinătate; crearea identităţii vizuale a unui IMM, realizarea unui site pe internet/aplicaţie pentru telefon mobil, participări ale angajaților la cursuri de pregătire, analize și studii de piaţă, promovare şi susţinere a internaţionalizării.
Bugetul estimat pe 2017 este de 5 milioane de lei, iar pentru întreaga perioadă de implementare, 2017-2020, de 71 de milioane de lei.