Efectele colapsului Blue Air. Agențiile de tursim au probleme mari: De ce să pierdem noi din cauza asta?

Efectele colapsului Blue Air. Agențiile de tursim au probleme mari: De ce să pierdem noi din cauza asta?
| Foto: CT100

Efectele anunţului Blue Air de a opri zborurile se propagă în piaţă, agenţiile de turism care au ales ca partener compania aeriană fiind puse în situaţia de a scoate bani din buzunar pentru despăgubirea clienţilor sau găsirea de alternative pentru turiştii care vor să se întoarcă acasă.
 

Mai mult, ţinând cont de situaţia în care se află Blue Air, cu datorii totale de 230 mil. euro, agenţiile nici nu mai speră la recuperea banilor pierduţi în aceste zile.

„Avem clienţi care aveau bilete, unii chiar cu ele în desfăşurare, am luat legătura cu ei. Cu cei care aveau biletul în desfăşurare am rezolvat situaţia, însă rămân pasagerii care urmau să zboare, iar în cazul lor vom vedea ce decizie iau, le-am dat alternative. Dacă Blue Air intră în insolvenţă, nu avem nicio şansă să ne recuperăm banii, nici nu mai sper la acest lucru. De ce să pierdem noi din cauza Blue Air? Noi le-am plătit biletele“, spune Carmen Pavel, proprietara J’Info Tours.

Ea mai spune faptul că biletele de avion vândute în ultima perioadă de Blue Air erau mult mai ieftine decât cele practicate de alţi operatori, în anumite cazuri fiind o diferenţă chiar şi de 50 de euro pentru aceeaşi rută operată de mai multe companii aeriene. Carmen Pavel spune că încă nu a făcut un calcul al pierderilor înregistrate din cauza situaţiei Blue Air, însă aşteaptă să vadă ce vor decide clienţii, ca mai apoi să tragă o linie a pierderilor.

Cele mai puternice efecte le resimt turopera­torii care aveau parteneriat cu Blue Air pentru zboruri charter şi care sunt responsabili pentru despăgubirea sau rerutarea turiştilor în cazul în care compania aeriană nu furnizează serviciul sau intră în insolvenţă.

„Eu sper ca această companie să îşi reia operarea curând şi să recuperez banii. Nu cred că ce s-a întâmplat este în folosul statului, pierd şi pasagerii şi partenerii“, spune Antonio Niţu, director general al Aerotravel.

Agenţia de turism a fost nevoită să îşi ajute turiştii care au zburat cu Blue Air prin emiterea altor bilete de avion sau prin suportul celor care vor să îşi recupereze banii de la Blue Air. Agenţia vinde atât pachete turistice, în care este inclus şi transportul, dar şi bilete de avion separate.

Comenteaza