E.ON îşi face Centru de Servicii Business la Cluj-Napoca
- Scris de Ziua de Cluj
- 24 Mai 2012, 22:52
- Economie
- Ascultă știrea

Aproximativ 600 de noi locuri de muncă vor fi create în municipiu, au anunţat ieri oficialii Grupului E.ON Gaz. Potrivit unei decizii luate de conducerea grupului, activitatea de contabilitate şi resurse umane a operatorului va fi eficientizată. Astfel, la Cluj-Napoca se va deschide un Centru de Servicii Business, care va furniza în special servicii de contabilitate pentru toate companiile Grupului E.ON, iar la Berlin un centru pentru activitatea de resurse umane.
Potrivit unui comunicat furnizat ieri de Departamentul de Comunicare Corporatistă al E.ON Gaz România, grupul intenţionează să deschidă în municipiul Cluj-Napoca un Business Service Center care va duce la crearea a circa 600 de noi locuri de muncă. Profilul centrului de la Cluj va fi pe servicii de contabilitate. Un alt asemenea centru, specializat în Resurse Umane se va înfiinţa la Berlin.
"Conducerea Grupului E.ON a prezentat astăzi reprezentanţilor angajaţilor viitoarea structură a serviciilor de Resurse Umane şi Contabilitate. Această propunere face parte din programul de eficientizare a companiei, aflat în derulare. Conform acesteia, serviciile similare din cadrul Grupului E.ON vor fi grupate în unităţi de servicii comune, denumite Business Service Centers (Centre de Servicii de Afaceri). Crearea acestor centre va aduce cu sine reduceri semnificative de costuri, o mai mare standardizare a proceselor, va contribui la optimizarea expertizei instituţionale şi la uniformizarea standardelor de calitate la nivelul tuturor companiilor din cadrul Grupului E.ON", au informat ieri reprezentanţii E.ON România.
E.ON are în vedere două locaţii pentru înfiinţarea acestor centre de servicii de afaceri: Berlin şi Cluj-Napoca şi estimează că în cele două structuri vor fi angajaţi 1.100 de oameni. "Berlinul oferă o infrastructură excelentă, în timp ce Cluj-Napoca, un renumit oraş universitar, cu o bună infrastructură, oferă avantajul costurilor operaţionale reduse. În ambele oraşe există deja centre de servicii similare, operate de alte companii importante. Conform propunerii prezentate, centrul din Berlin va avea cca. 500 de angajaţi, poziţii de specialişti pentru servicii de resurse umane, în timp ce în Cluj-Napoca ar urma să lucreze cca. 600 de angajaţi, mai ales în contabilitate. La ora actuală, E.ON verifică detaliile celor două locaţii", arată reprezentanţii companiei.
"Ne bucurăm să anunţăm că Grupul E.ON ia în considerare România ca locaţie pentru un Business Service Center, mai exact oraşul Cluj-Napoca. Acest centru va oferi în special servicii de contabilitate, însă va avea şi rolul de a oferi suport pentru activităţile de resurse umane. Prin înfiinţarea acestui centru se are în vedere crearea a circa 600 de locuri de muncă. Însă acest lucru depinde şi de capacitatea E.ON de a asigura condiţii de angajare competitive în negocierile cu reprezentanţii angajaţilor, ce urmează să aibă loc. Anticipăm ca din vara anului 2012 contractele colective de muncă necesare să intre în vigoare", a afirmat Frank Hajdinjak, CEO al E.ON România.
Potrivit gigantului energetic, în unităţile de conducere, unităţile operative şi de suport ale companiilor Grupului E.ON vor continua să lucreze în domeniile Resurse Umane şi Contabilitate aproximativ 1.400 de angajaţi care urmează să asigure o interfaţă între unităţile respective şi noile centre de servicii de afaceri. Conform estimărilor companiei, atât noul centru de la Cluj-Napoca, cât şi cel din Berlin vor fi complet operaţionale în 2015.
Markus Schenk, membru al Consiliului Director al E.ON AG, responsabil pentru proiectul privind Business Service Center, a menţionat că s-au iniţiat negocieri cu reprezentanţii angajaţilor pentru punerea în practică a noilor măsuri privind eficientizarea activităţilor companiei. "Propunerea de restructurare a serviciilor de Resurse Umane şi Contabilitate reprezintă un pas important în implementarea programului nostru de eficientizare, E.ON 2.0, integrat în capacitatea Grupului de a fi competitiv şi de a face investiţiile necesare. Acum vom face tot ceea ce ne stă în putinţă pentru a stabili detaliile unui parteneriat cu reprezentanţii angajaţilor noştri, pentru a implementa contractele necesare, într-un mod rapid şi responsabil", a afirmat Markus Schenk.
Multinaţionale ca Steelcase, Sykes sau Bombardier au ales Clujul pentru centre de servicii regionale, pentru care au avut nevoie de sute de angajaţi. Costurile mai reduse decât în Europa de Vest, dar şi forţa de muncă înalt calificată şi cunoştinţele de limbi străine ale absolvenţilor de la Cluj au fost principalele motive invocate de companii pentru a explica alegerea oraşului pentru astfel de centre de servicii. De asemenea, olandezii de la ING au inaugurat un astfel de birou în Cluj, însă l-au închis anul trecut, după şase luni de activitate.
(D.A.)