Garsonierele mari sar de 100.000 euro la Cluj-Napoca. Cât costă apartamentele cu 2, 3 și 4 camere în orașul de pe Someș
- Scris de Ziua de Cluj
- 01 Aug 2024, 12:54
- Economie
- Ascultă știrea
În Cluj-Napoca, prețurile medii pentru o garsonierele mari - 40 metri patrați, cam cât unele apartamente de 2 camere, au depășit pragus psihologic de 100.000 de euro.
În luna iulie a acestui an, prețurile medii ale apartamentelor de vânzare – vechi și noi – au înregistrat o creștere de 16% comparativ cu luna iulie a anului trecut, conform celor mai recente date ale unei platforme de imobiliare. La capitolul contactărilor, datele arată că în luna iulie a acestui an au fost cu 37% mai multe interacțiuni între vânzători și cumpărători comparativ cu luna iulie a anului trecut.
Cluj-Napoca are cele mai scumpe apartamente
Cel mai mic preț mediu la garsoniere se găsește în Oradea, unde o garsonieră de 40mp costă 63.621 euro, în timp ce Cluj-Napoca se situează la polul opus, cu cel mai mare cost de vânzare al unei garsoniere: 109.621 euro.
Apartamentele cu două camere (55mp) costă între 87.479 euro în Oradea și 150.729 euro în Cluj-Napoca, iar cele cu trei camere (75mp) au prețuri medii cuprinse între 119.290 euro în Oradea și 205.540 euro în Cluj-Napoca.
De asemenea, prețurile pentru vânzarea apartamentelor cu patru camere (90mp) se situează între 143.148 în Oradea și 246.648 euro în Cluj-Napoca. Așadar, cele mai mici prețuri pentru achiziționarea apartamentelor se găsesc în Oradea, iar cele mai mari prețuri pentru achiziție sunt în Cluj-Napoca.
În Cluj-Napoca, în luna iulie a.c., prețurile medii pentru apartamentele noi și vechi din Cluj-Napoca au fost de 2.741 euro/metru pătrat. De asemenea, prețul mediu de cerere pentru un apartament nou a fost de 2.761 euro/metru pătrat, cu 11% mai ridicat comparativ cu luna iulie 2023. Apartamentele vechi din Cluj-Napoca au avut un preț mediu de cerere de 2.711 euro/metru pătrat, cu 13% mai ridicat comparativ cu aceeași lună a anului anterior.
„Analizând cele mai recente date de pe platforma noastră, am observat o creștere semnificativă a interacțiunilor dintre potențialii cumpărători și cei care vând apartamente. Mărirea numărului de contactări a depășit ritmul de creștere al vizualizărilor anunțurilor, ceea ce sugerează că utilizatorii platformei sunt mai hotărâți să finalizeze tranzacțiile imobiliare. În plus, durata de viață a anunțurilor a scăzut semnificativ (-57%), ceea ce indică o vânzare accelerată a proprietăților comparativ cu anul trecut. Aceste tendințe reflectă dinamica pozitivă a pieței imobiliare”, a declarat Răzvan Ceapă, Head of Operations Storia & OLX Imobiliare.