Ineficiență la TAROM. Au avioanele de Cluj pline, dar mici

Ineficiență la TAROM. Au avioanele de Cluj pline, dar mici
Avioanele TAROM nu sunt adaptate cererii, chiar dacă aceasta depășește oferta

Compania aeriană națională și-a propus să mărească numărul locurilor la cursele care sunt de obicei pline de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj (AIAIC), însă pentru care până acum nu erau aprobate suplimentări.

"Pentru anul acesta avem Stuttgart, avem rute deschise de la Timişoara şi de la Sibiu, avem Parisul din Timişoara şi din Cluj. Intern va trebui să mişcăm un pic avioanele în alt mod, pentru că acolo unde am folosit avioane de o anumită capacitate, cele care să se umple rămân mai departe sau vor creşte în gradul de umplere. Avem chiar şi rute care sunt vândute 100%, cu un grad de ocupare de peste 100%, unde trebuie să avem întotdeauna grijă să upgradăm nava cu locuri mai multe, cum ar fi Timişoara, Cluj".

Umblă și la prețuri. Peste șase luni

"TAROM îşi va schimba politica de tarife în momentul în care îşi schimbă sistemele IT. Deja a fost câştigată o licitaţie, avem câştigătorul şi vom începe acum cu reînnoirea sistemului IT care ne va permite să diferenţiem şi noi clase şi condiţii. Această implementare va dura cel puţin șase luni ca să fie perfect. 

Avem planuri de a creşte în primul rând profitabilitatea, de a veni la un profit simbolic, având în vedere că trebuie să recuperăm minusul care a fost creat în ultimii ani, însă neavând costuri pentru aceste două aeronave, care este un mod de negociere pe care l-am avut şi ţine de o anumită industrie unde se aplică", a menționat directorul general Werner-Wilhelm Wolff.

Avioanele noi sunt de fapt second-hand

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, susține că TAROM a inițiat discuţii cu Air Canada, operatorul primului zbor transatlantic în România după 10 ani, pentru un acord codeshare, în vederea realizării unor zboruri lung-curier către China şi SUA. Cele două aeronave intrate de vineri în flota TAROM, Mihai Viteazul şi Alexandru Ioan Cuza, au început de luni operarea comercială. Acestea pot transporta până la 160 de pasageri pe 2.300 de mile nautice (4.259 km).

Odată cu intrarea celor două aeronave în flotă, capacitatea TAROM a crescut cu 8%. Aeronavele au fost luate direct de la Boeing, fiind folosite patru ani şi jumătate de Malaysia Airlines. Plata pentru cele două aeronave tip, achiziţionate în leasing operaţional, va începe peste doi ani, timp în care TAROM va putea utiliza la capacitate maximă potenţialul de transport de pasageri pe rutele existente şi alte rute noi.

După cele 24 de luni, costurile lunare vor ajunge la 304.000 de dolari, conform conducerii companiei. Pe AIAIC operează Wizz Air, Blue Air, Tarom, Lufthansa, Turkish Airlines, Air Hungary, Airest, ASL Airlines, AtlasGlobal, Austrian Airlines, Lot, Raf Avia, Silver Air, Sprint Air, Vueling.

Comenteaza