Mai puțin de jumătate dintre firme au pagină de internet

Mai puțin de jumătate dintre firme au pagină de internet
Doar 12 din 100 de firme românești cu peste 10 angajați și-au făcut publicitate prin intermediul internetului în 2016, fiind pe ultimul loc din Uniunea Europeană (UE). Mai puțin de jumătate dintre întreprinderile mici și mijlocii din România (42%) au pagină de internet.

Statistica Eurostat semnalează un grad mare de înapoiere a antreprenorilor români în privința utilizării celei mai eficiente metode de promovare a afacerii, iar acest lucru îi privează de notorietate și de un segment important de clienți, potrivit agenției de marketing Perceptum.

“Afacerile mature încep să vâneze, prin instrumente tot mai sofisticate, mai mult decât notorietate. Vor clienți adevărați, nu virtuali, vor relevanță și influență în mediile sociale. Acești antreprenori știu ce înseamnă să te vinzi bine pe o rețea socială.

Din păcate, cele mai multe firme românești riscă să rămână mult în spatele companiilor străine. Iar această statistică este cu atât mai îngrijorătoare cu cât România deține infrastructura de comunicații optimă pentru aceste acțiuni”, crede Raluca Ghilea, director executiv al Perceptum.

Potrivit statisticii europene, Malta și Irlanda au cele mai multe firme care se promovează pe mediile sociale, respectiv 71 și 66%. La nivel european, 77% din IMM-uri dețin o pagină web, 45% folosesc rețelele sociale pentru promovare și doar 25% își fac reclamă pe internet.

În 2017, antreprenorii români ar trebui să profite de instrumentele de marketing puse la dispoziție de internet. În plus, adaptarea paginilor web ale firmelor la telefoanele mobile va fi obligatorie pentru cei care vor vrea să recupereze terenul pierdut.

“În ultimii ani, utilizarea mediilor sociale a crescut spectaculos și cantitatea de informații livrate pe aceste rețele este mai mare ca niciodată. E tot mai dificil să captezi atenția utilizatorilor. Cea mai bună cale pentru a te diferenția rămâne livrarea unui conținut de calitate și construirea unei reputații impecabile. În 2017, conținutul video va atinge vârful în privința modalităților preferate de promovare pe internet”, arată Ghilea.

Potrivit companiei de analiză a traficului pe Internet StatCounter, în octombrie aparatele mobile și tabletele au depășit, pentru prima dată, desktop-urile la rata de utilizare a internetului. Primele au generat 51,3% din rata de utilizare a internetului în toată lumea, comparativ cu 48,7%, nivel cuantificat de desktop-uri.

Planul de business al antreprenorilor ar trebui să pornească în 2017 de la următoarea realitate: telefonul mobil este folosit pentru orice. Perceptum are un portofoliu de clienți ce cuprinde jucători de top din domenii precum farma, banking, auto, tehnologie, energie, IT, HoReCa, food & beverages.

Firmele românești și internetul

• 12% din firmele românești și-au făcut publicitate online în 2016
• Mai puțin de o treime din firmele care folosesc internetul se promovează pe rețele sociale
• Marketingul digital rămâne, și în 2017, strategia preferată a specialiștilor
• Adaptarea site-urilor la telefoanele mobile va fi obligatorie pentru a recupera

Comenteaza