Noi șovăieli pe Autostrada Transilvania: CNAIR amână din nou desemnarea constructorului pentru lotul Meseș

Noi șovăieli pe Autostrada Transilvania: CNAIR amână din nou desemnarea constructorului pentru lotul Meseș

CNAIR prelungește cu încă o lună termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului pentru secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău care include și tunelul Meseș de 3 kilometri.

După ce termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului pentru ”lotul Meseș” din 31 mai 2024 a fost amânat pe 28 iunie 2024, CNAIR l-a prelungit din nou cu o lună, până pe 31 iulie, scrie Economedia.

Licitația pentru secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău (41 km) este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Contractul include inclusiv tunelul Meseș de 3 kilometri și are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.

Ofertele au fost depuse în august 2023 și sunt 7: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia - Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen.

Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB. Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz)  a început lucrările pregătitoare la Boița pe lotul 2 Boița –Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești. Makyol este al doilea constructor din România după UMB după numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km. A13 Sibiu – Făgăraș), iar WeBuild începe lotul de 37 km dintre Tigveni și Cornetu pe A1 Sibiu – Pitești cu termen de 45 luni.

Contractul pentru acest lot prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Mai multe AICI

Comenteaza